پرونده ۷ اثر منقول بوشهر برای ثبت در فهرست آثار ملی تکمیل شد

مسئول ثبت آثار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، از تکمیل پرونده ۷ اثر منقول تاریخی این استان برای ثبت در فهرست آثار ملی خبر داد.

پرونده ۷ اثر منقول بوشهر برای ثبت در فهرست آثار ملی تکمیل شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سودابه معموری مسئول ثبت آثار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، بیان کرد: از ماه‌ها قبل با بررسی‌های انجام شده و با انجام تحقیقات میدانی و کتابخانه‌ای نسبت به جمع‌آوری اطلاعات در خصوص ثبت این آثار اقدام کردیم.

او ادامه داد: با تایید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، پرونده‌ها تکمیل شده و به وزارت ارسال شد.


بیشتر بخوانید

۸ اثر میراث‌فرهنگی ناملموس بوشهر در فهرست آثار ملی ثبت شد


مسئول ثبت آثار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر،  افزود: کشتی رافائل، کشتی پرسپولیس (اولین ناو جنگی ایران)، مجمسه الهه پان، ساز شیخ فرج، دستگاه الکترو شک والتر، کتیبه فرمان تاسیس مدرسه سعادت و دستگاه اتو کلاو آثار تاریخی منقولی هستند که به شکل جداگانه مورد برررسی قرار گرفته اند و پرونده آن‌ها برای ثبت تکمیل شده است.

معموری عنوان کرد: این فعالیت‌ها با همراهی شورای ثبت استان انجام شده است و هدف از این کار شناسایی آثار تاریخی بوده و بی تردید با ثبت این مهم می‌توان حفاظت اطمینان بخش و ضابطه‌مندی را در آینده برای آن‌ها متصور بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.