نمایشگاه نقاشی عاشورایی رستاخیز در بوشهر گشایش یافت

نمایشگاه نقاشی عاشورایی با عنوان «رستاخیز» به مناسبت ماه محرم به همت سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر گشایش یافت.

مایشگاه نقاشی عاشورایی رستاخیز در بوشهر گشایش یافتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نمایشگاه نقاشی عاشورایی رستاخیز شامل ۱۰ تابلو نقاشی با ابعاد ۲ در ۳ متر از صحنه‌های مختلف عاشورا اثر علی بحرینی نقاش برازجانی به تماشا گذاشته شده است.

این نمایشگاه از دوم تا چهارم شهریور به مدت ۳ روز از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۲۱ تا ۲۳ پذیرای بازدیدکنندگان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) در مراسم افتتاح این نمایشگاه، خلق آثار هنری عاشورایی را یکی از عناصر برجسته و تأثیرگذار فرهنگ اسلامی و عاشورایی عنوان کرد و گفت: کار هنرمندانی که واقعه عاشورا را در قالب هنر برای مخاطب به نمایش می‌گذارند کاری بس عزتمند است و در ترویج فرهنگ عاشورا نقش بسزایی دارد.

سردار علی رزمجو با  تشکر از برگزار کنندگان نمایشگاه «رستاخیز» بیان کرد: هنر طراحی، گرافیک و نقاشی از هنر‌هایی هستند که توانایی بیان مطالب را بدون واسطه به مخاطبان دارند و در واقع هنرمند هنر‌های تجسمی به وسیله آثاری که خلق می‌کند مخاطب را به درون آثار خود کشانده و اثرگذاری لازم را در درون آن‌ها به وجود می‌آورد.

خالق آثار مجموعه نقاشی «رستاخیز» هم در این مراسم گفت: امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک مجموعه نقاشی «رستاخیز ۲» را خلق، و از آن رونمایی کنیم.

علی بحرینی افزود: آثار هنری دینی برای جامعه اسلامی تولید می‌شوند و لازم است هنرمندان در این عرصه بیش از پیش به تولید آثار در این زمینه بپردازند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) همچنین با اهدای لوح سپاس از زحمات بحرینی دبیر انجمن هنر‌های تجسمی سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر و خالق آثار مجموعه نقاشی عاشورایی «رستاخیز» قدردانی کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.