در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کاهش دمای هوا در مناطق شمالی کشور/ بارش باران در برخی استان‌ها

کارشناس هواشناسی گفت: از فردا شاهد کاهش ۵ تا ۱۰ درجه ای دما در مناطق شمالی کشور خواهیم بود.

فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه از فردا در استان‌های شمالی کشور به ویژه سواحل غربی دریای خزر و اردبیل، بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود گفت: همچنین در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد و در برخی نقاط خراسان شمالی هم بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

او اظهار کرد: از دوشنبه بارش در شمال غرب  کشور کاهش می یابد و بارش ها تا سه شنبه در سواحل دریای خزر ،خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ادامه خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی توضیح داد: از امروز تا سه‌شنبه به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی مناطق کرمان ،سیستان و بلوچستان ،خراسان جنوبی و ارتفاعات هرمزگان، بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

او یادآور شد: این وضعیت روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در نیمه جنوبی کرمان ، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان هم پیش بینی می شود.

گودرزی اضافه کرد: امشب و فردا دمای هوا در نوار شمالی کشور بین ۵ تا ۸ درجه کاهش می یابد و مجدد در پایان هفته بین ۴ تا ۸ درجه افزایش خواهد یافت.

او تاکید کرد: طی این مدت شاهد وزش باد در استان های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، جنوب تهران، قم ، مرکزی ، شمال اصفهان، یزد و شمال سیستان و بلوچستان و کرمان خواهیم بود که زمینه ساز ایجاد گرد و خاک در این مناطق خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی گفت: همچنین امشب و فردا دریای خزر مواج خواهد بود.

گودرزی درباره وضعیت آب و هوای تهران هم گفت: امروز هوای تهران صاف تا قسمتی ابری بود و شب هم شاهد افزایش ابر و وزش باد خواهیم بود.

او ادامه داد: فردا هم وضعیت هوای تهران صاف تا کمی ابری خواهد بود. امروز دمای استان تهران در گرم ترین ساعت به ۳۵ درجه رسید و در خنک ترین ساعت به ۱۹ درجه خواهد رسید.

طبق اعلام سازمان هواشناسی فردا بارش باران و وزش باد در نیمه شمالی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات البرز مرکزی ادامه خواهد داشت و بارش در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و گیلان شدت دارد.

هشدار درباره آبگرفتگی، وقوع سیلاب و خسارت به شالیزارها داده شده است و هموطنان باید از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند. همچنین شالیکاران، باغداران، گلخانه‌داران، مرغداری‌ها و پرورش‌دهندگان ماهی تمهیدات لازم را به عمل‌ آورند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار