حکیم زاده:

فعالیت مجدد مدرسه تلویزیونی از ۱۵ شهریور/ حداقل مدرک قابل قبول برای معلمی کارشناسی است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: حداقل مدرک قابل قبول برای جذب در حرفه معلمی کارشناسی است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت آموزش در سال تحصیلی پیش رو، گفت: با توجه به شرایط خاصی که پیش آمده بود با همت دبیران سال تحصیلی گذشته را بدون مشکل خاصی به پایان رساندیم. برای سال تحصیلی آینده تمام تمهیدات اندیشیده شده است و در ۱۵ شهریور ماه مدارس بازگشایی می‌شوند.

او ادامه داد: زمانی که درباره بازگشایی مدارس صحبت می‌کنیم لزوما به معنای باز کردن درب‌ مدارس و حضور فیزیکی دانش آموز نیست، بلکه منظور ما شروع شدن جریان آموزش است. این بازگشایی به شکلی خواهد بود که دانش آموزان در موعد مقرر بدون مشکل سال تحصیلی جدید را شروع کنند.

حکیم زاده در ادامه بیان کرد: یکی از دستاوردهای شیوع کرونا درگیر شدن شدید والدین در جریان تحصیل دانش آموزان بود و با شروع این شرایط شاهد این بودیم که خانواده‌ها پای کار آمدند. هر چند در سند تحول بنیادین قید شده بود که خانواده‌ها یک شریک بنیادین هستند، اما تاکنون شرایطی پیش نیامده بود تا خانواده‌ها به صورت راهبردی در آموزش شرکت کنند.

او ادامه داد: سعی می‌کنیم این دستاورد را حفظ کنیم؛ زیرا بدون همراهی و حمایت خانواده‌ها حصول توفیق بسیار مشکل است و امیدواریم همین روحیه مشارکت را در سال تحصیلی جدید هم از سوی خانواده‌ها داشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی در ادامه درباره جذب معلم جدید، گفت: با مذاکراتی که با رئیس سازمان امور اداری و استخدامی انجام شد مجوز‌هایی را برای جذب معلم کسب کردیم. هر چند کمبود معلم زیادی داریم و تعدادی که بتواند تراکم کلاس‌ها را حل کند بیشتر از مقداری است که به وزارتخانه مجوز داده شده است. امیدواریم برای جذب معلم تراکم مد نظر قرار بگیرد و شاهد این باشیم که در راستای عدالت آموزشی و فراهم کردن بهتر یادگیری بتوانیم معلمان بیشتری را جذب کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره مدرک قابل قبول برای جذب شدن در حرفه معلمی، افزود: حداقل مدرک قابل قبول برای معلم شدن کارشناسی است. در سال تحصیلی گذشته شاهد افزایش ضریب فوق العاده شغل برای معلمان بودیم، اما واقعیتی که وجود دارد این است که دریافتی افرادی با مدرک یکسان در وزارتخانه‌های مختلف متفاوت است. تدریس در کلاس اول به مراتب سخت‌تر و حساس‌تر است و نباید بین حقوق این معلمان تفاوت وجود داشته باشد.

شرایط بازگشایی مدارس در مناطق سفید، زرد و قرمز

حکیم زاده در ادامه درباره شرایط بازگشایی در مناطق مختلف کشور، گفت: با توجه به تفاوت وضعیت مناطق شرایط مختلفی برای حضور دانش آموزان و نوآموزان پیش دبستانی در مدارس وجود دارد، دستور العمل بازگشایی سه وضعیت سفید، قرمز و زرد را در نظر گرفته است. در شرایط سفید که عمدتا مناطق روستایی و عشایری هستند، جمعیت دانش آموزشی کم است و دسترسی به زیر ساخت‌های آموزش مجازی محدودیت دارد آموزش حضوری خواهد بود. در مناطق زرد آموزش ترکیبی از حضوری و غیرحضوری خواهد بود و دانش آموزان در گروه‌های کوچک در مدارس حضور می‌یابند و در شرایط قرمز کلاس‌ها مجازی خواهد بود.

او در ادامه بیان کرد: برای دانش‌آموزان کلاس اولی در شرایط قرمز در نظر داریم تا با وجود کلاس‌های مجازی، حتی خیلی کم با همراهی خانواده و معلم در مدرسه حضور داشته باشند تا با این محیط آشنا شوند. از ۱۵ شهریور مجددا مدرسه تلوزیونی ایران را از طریق صدا و سیما خواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
با توجه به اينكه تقريبا كسي تلويزيون نگاه نميكنه بايد هفتاد ظرفيت تلويزيون رو به تدريس دروس مدرسه و دانشگاه داد
-
هاجر
۱۰:۴۷ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
اصلا این شبکه شاد بدرد هیچ کس نخورد بچه های ما را تنبل و بی سواد بار اوردین و معلمها را بدتر دیگه حاضر نیستند به مدرسه وارد شوند و توی خونه درس بدن خوش بحال مملکت ما با چنین بی سواد هایی فقط دلتون رو خوش کنین که سال قبل رو با خوبی و خوشی تمام کردی چگونگی کارز مهم نیست فقط تمام کردن کار مهمه به عواقب کار فکر نکردین
آخرین اخبار