اجرای طرح ایران مهارت در مازندران

طرح ایران مهارت به صورت رایگان در مناطق کم برخوردار مازندران اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران در نشست تخصصی با مسئولان فنی و حرفه‌ای استان با موضوع طرح ایران مهارت، گفت: طرح ایران مهارت از سوی بخش دولتی فنی و حرفه‌ای استان به صورت رایگان در مناطق کم برخوردار مازندران اجرا می‌شود.

او افزود: این طرح به منظور ارتقای سطح مهارتی دانش آموزان ساکن در مناطق کم برخوردار، روستایی، مناطق کوچ نشینی اجرا می‌شود تا با ارتقاء مهارت آموزی دانش آموزان این مناطق، گامی بلند برای بهبود وضعیت عدالت آموزشی نیز باشد.

نظری بهره گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی سازمانی و برون سازمانی را راهکاری مناسب در راستای اجرای ویژه طرح ایران مهارت در این استان اعلام کرد و گفت: ایران مهارت یک طرح ملی است که به تصویب و تفاهم مشترک بین سازمان فنی و حرفه‌ای و وزات آموزش و پرورش رسید و هدف اولیه از اجرای این طرح، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت مهارت آموزی برای دانش آموزان متوسطه اول در دبیرستان‌ها به کمک آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه هدف کلی از اجرای ایران مهارت، ایجاد روحیه کارآفرینی در بین دانش آموزان و شکوفایی استعداد‌ها است، افزود: بخشنامه ایران مهارت به همه شهرستان‌ها و مناطق استان ارسال شد و امیدواریم مدیریت ادارات شهرستان‌ها و مناطق مازندران با جدیت در اجرای آن بکوشند.

او گفت: هدف از اجرای این طرح تقویت مهارت‌های فنی دانش آموزان به منظور آمادگی بیشتر برای ورود به بازار کار است چرا که تنها آموزش آکادمیک جهت اشتغال به کار بصورت حرفه‌ای کافی نیست.

نظری با بیان اینکه دانش آموزان در دوره‌های ایران مهارت به صورت عملی مهارت‌های فنی مورد علاقه خود را فرا خواهند گرفت، ادامه داد: این موضوع در توسعه کارآفرینی و ایجاد انگیزه بسیار مؤثر خواهد بود و دانش آموزان را از محفوظات کتاب‌های درسی خارج می‌کند.

او افزود: ۴۸۸ مربی از آموزش و پرورش پارسال در کلاس‌های کارگاهی آموزش دوره کارآفرینی که با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان و نمایندگان استانی آموزشگاه‌های آزاد برگزار شد، شرکت کردند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: هر یک از مدارس مجری طرح ایران مهارت از ظرفیت این دبیران آموزش دیده در اجرای طرح ایران مهارت به شرط داشتن گواهی حضور یا کارت مربیگری جهت آموزش دانش آموزان بهره برداری کنند.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار