برخورد با صاحبان اصناف و مشاغلی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت گیلان گفت: باید همه صاحبان مشاغل برای مهار کرونا شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند، در غیر این صورت با آنان برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد درویش کردار ، معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان امروز گفت:  صاحبان مشاغل و اصناف هرچند وقت یک بار اجناس خود را به دلیل تغییر فصل حراج می‌کنند که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا باید همه صاحبان مشاغل در فروشگاهشان با مشتریان و خریداران شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.
او  با بیان اینکه همه صاحبان مشاغل برای حراج جنسشان باید مجوز اتحادیه مربوطه را کسب کنند،  افزود: حتی با فروشندگانی که مجوز اتحادیه خود را برای حراج گرفته باشند، ولی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند برخورد می‌شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان،  با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی فروشندگان و خریداران، بازرسان سازمان فقط می‌توانند تخلفات داخل فروشگاه را رسیدگی کنند ،گفت: درخصوص بیرون فروشگاه هیچ اختیاری نداریم ومردم باید خودشان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

منصورانصاری ، رئیس تعزیرات حکومتی گیلان هم گفت: این اداره کل فقط به پرونده‌های تخلفاتی که مطابق قانون به این اداره ارجاع می‌شود رسیدگی می‌کند.

او افزود: ازابتدای سال تاکنون ۶۸۷ گزارش تخلف دربخش‌های مختلف و مشاغل از سازمان صمت گیلان و ۴۲۸ گزارش تخلف هم ازاتاق اصناف گیلان به تعزیرات حکومتی ارجاع شده که به همه این پرونده‌ها رسیدگی و برای آن‌ها حکم صادر شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.