اجرای طرح نذر خون در کرمانشاه

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال طرح نذر خون در مرکز انتقال خون استان اجرایی می‌شود، از همه عزاداران حسینی خواست تا در این نذر مقدس شرکت کنند و گفت : این طرح تا اربعین حسینی ادامه دارد.

اجرای طرح نذر خون در کرمانشاهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ صالحی فر مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت : متاسفانه به دلیل شیوع کرونا، قدری آمار اهدا کنندگان خون کاهش یافته و امسال در مجموع ۱۸ هزار مورد اهدای خون داشتیم که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲۵ درصد کاهش داشته و ایام محرم فرصت خوبی است تا با اجرای نذر خون بتوانیم کمبود‌ها در این حوزه را جبران کنیم و برای همین از تمام عزاداران حسینی می‌خواهیم در این طرح شرکت کرده و برای اهدای خون مراجعه کنند.

او با بیان اینکه هیات‌ها بصورت گروهی می‌توانند در این طرح شرکت کنند، گفت : در این زمینه جلسه‌ای با مدیرکل تبلیغات اسلامی داشتیم و قرار بر این شد هیات‌ها بصورت گروهی ثبت نام کرده و در روز‌های مقرر، تعداد نفرات مشخص شده برای اهدای خون مراجعه کنند که بتوان پروتکل‌های بهداشتی را هم رعایت کرد.

صالحی فر با تاکید بر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی در مرکز انتقال خون افزود: از هیچ حساسیت و دقتی در اجرای این پروتکل‌ها دریغ نمی‌کنیم و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که تمامی پروتکل‌ها و موارد بهداشتی با حساسیت بالا در مرکز انتقال خون اجرایی می‌شود.

او افزود: افراد برای اینکه معطل نمانده و تجمعی هم صورت نگیرد، می‌توانند بصورت اینترنتی نوبت گرفته و سر موعد مقرر برای اهدای خون مراجعه کنند.

صالحی فر نذر کردن پلاسمای خون را هم اقدام با ارزش دیگری برای نجات جان بیماران کرونایی دانست و ادامه داد: بهبودیافتگان کرونا می‌توانند به شکرانه سلامت خود پلاسما اهدا کنند و باید بدانند با این اقدام با ارزش می‌توانند جان بسیاری بیماران کرونایی را نجات دهند.

او افزود: در حال حاضر "پلاسما درمانی" تنها راه درمانی شناخته شده و موثر برای درمان کرونا است و نیاز داریم تا واحد‌های پلاسما را برای درمان این بیماران دریافت و ذخیره سازی کنیم.

صالحی فر با اشاره به وجود ۱۰ هزار بیمار کرونایی در استان گفت: متاسفانه از این تعداد تاکنون فقط ۲۴۰ نفر برای اهدای پلاسما مراجعه کرده اند که آمار بسیار پایینی است.

افزود: اگر پیش بینی‌ها درست باشد، پاییز و زمستان سختی در راه داریم و باید پلاسمای کافی برای درمان بیماران کرونایی ذخیره کنیم و از تمام بهبودیافتگان کرونا می‌خواهیم این نذرِ حیاتی را به جا بیاورند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.