مصرف مواد مخدر راه فرار سربازان انگلیسی از ارتش

گزارش‌ها حاکی از آن است که استفاده از مواد مخدر غیرقانونی در ارتش انگلیس به شدت افزایش یافته و این موضوع منجر به اخراج هر ساله صد‌ها سرباز و نیروی ذخیره شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یک روزنامه انگلیسی در گزارشی فاش کرده است که استفاده از مواد مخدر غیرقانونی در میان سربازان ارتش انگلیس به شدت افزایش یافته است و به دنبال این موضوع هر ساله صد‌ها سرباز و نیروی ذخیره ارتش از وزارت دفاع این کشور اخراج می‌شوند.

این روزنامه که نام آن فاش نشده ادعا کرده که این اطلاعات را طبق قانون آزادی اطلاعات به دست آورده است. به نوشته این روزنامه، تعداد کل نیرو‌هایی که سال گذشته میلادی به دنبال معلوم شدن آزمایش مواد مخدر از ارتش اخراج شدند به ۶۶۰ نفر می‌رسد که تقریبا به اندازه یک گردان است.

بنا بر اطلاعاتی که این روزنامه انگلیسی فاش کرده است در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ به ترتیب ۶۳۰ و ۵۸۰ نفر از نیرو‌های نظامی به همین دلیل اخراج شده‌اند و این در حالی است که امسال تنها تا اواسط ژوئیه تعداد اخراجی‌ها ۲۷۰ نفر بوده است.

بیشترین مصرف مربوط به کوکائین است و پس از آن اکستازی، کتامین، استروئید‌ها و دیگر مواد مخدر از جمله مواد مورد مصرف سربازان انگلیس اعلام شده است. به نوشته این روزنامه در حال حاضر حدود ۷۹ هزار سرباز فعال در ارتش حضور دارند و تعداد نیرو‌های ذخیره ۲۹ هزار نفر است. گفته می‌شود بسیاری از این سربازان به منظور اخراج شدن از ارتش از روی عمد این مواد مخدر را مصرف می‌کنند تا از فشار‌های زیادی که بر آن‌ها وارد می‌شود خلاصی بیابند. هرچند یک سرباز سابق ارتش انگلیس در این خصوص گفته است بسیاری از آن‌ها «برای مدیریت فشار‌های ویژه‌ای که زندگی در ارتش به وجود می‌آورد مصرف مواد مخدر را در پیش می‌گیرند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار