تاکید معاون تربیت و آموزش ارتش بر ضرورت تربیت نیروی اندیشمند مدافع ارزش‌ها

امیر سرتیپ دوم شیخ با تاکید بر ضرورت تربیت نیروی اندیشمند مدافع ارزش‌ها گفت: فعالیت علمی از جمله ماموریت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ دوم علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست «آموزش مجازی آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس» که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به اقدامات ارتش در راستای تربیت عنصر رزمنده با هدف اندیشه‌پروری، گفت: نظام‌های آموزشی به‌دنبال ارائه دانش، برای انجام یک مأموریت در بستر خاصی هستند، بنابراین علم در بستر مأموریت تعریف می‌شود و ما در حوزه دانش، براساس ماموریت‌های خود فعالیت می‌کنیم.

وی با تأکید بر این‌که آموزش باید با تعیین هدف رفتاری، منجر به تغییر رفتار شود، افزود: ما تقدم تربیت بر آموزش را مد نظر داریم، چراکه دانش اگر دست یک انسان تربیت‌شده قرار نگیرد، می‌تواند فاجعه ایجاد کند؛ بنابراین آن‌چه باعث مانایی ما در مأموریت‌ها می‌شود، مجهز کردن نیروی انسانی به دانش هدفمند است.

معاونت تربیت و آموزش ارتش ضمن تشریح سه نگرش در حوزه دانش، گفت: «دانش نظری» آن چیزی است که در انتقال مفاهیم از آن بهره می‌بریم، «دانش عملی» اجرای آن مفاهیم در کار است و «دانش سازگاری» نیز تلفیق «دانش نظری» و «دانش عملی» است که باعث مانایی افراد در برابر تهدیدات خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت بارور کردن اندیشه‌ها و نگرش‌ها برویم، خاطرنشان کرد: باید در عرصه تهدید، با بهره‌گیری از ابزارها، خود را مجهز به نگرش و بینش کنیم و راه دیگری نداریم. اگر نتوانیم ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را به نسل جوان منتقل کنیم، رقیب در این زمینه از ما جلو خواهد زد بنابراین همه دستگاه‌ها موظف هستند که این ارزش‌ها را با هر ابزاری که ممکن است، به نسل‌های آینده منتقل کنند.

امیر سرتیپ شیخ تاکید کرد: همه دستگاه‌ها باید در یک کارگروه علمی، در جهت تربیت نیروی مدافع ارزش‌ها که با اندیشه دفاع می‌کند، حرکت کنند و با ابزار‌های متفاوت، در این جهت گام بردارند.

وی «تربیت» را «همراه شدن با فرهنگ سازمانی» و نیز «همراه شدن با محیط کاری» دانست و تاکید کرد: آموزش و پرورش تقدم پرورش بر آموزش ندارد؛ بنابراین ما در ارتش و نیرو‌های مسلح، دوره‌های فنی و مهارتی را برای جوانانی که از آموزش بیرون آمده‌اند، برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار