اجرای طرح رسیدگی به اختلافات حقوقی در فارس

طرح رسیدگی به اختلافات حقوقی در دادگستری‌های خصوصی، نخستین بار در کشور در فارس اجرایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اکبری سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس گفت: طرح رسیدگی به اختلافات حقوقی در دادگستری‌های خصوصی، نخستین بار در کشور در فارس اجرایی شد.

او افزود: در گذشته مراجعه به مراکز داوری به توافق طرفین پرونده بستگی داشت، اما اکنون این گونه پرونده‌ها پس از ثبت در دفاتر خدمات قضایی الکترونیک به جای دادگاه، به مراکز داوری می‌روند.

اکبری، کاهش زمان دادرسی و هزینه‌ها از دلایل راه اندازی این مراکز بیان کرد و گفت: ۷۱ مرکز داوری با مجوز و نظارت این معاونت در شهرستان‌های استان فعال است که پس از انجام آزمون و مصاحبه‌های تخصصی و با هدف یکسان‌سازی رویه ها، افزایش کمی وکیفی داوری، جلوگیری از داوری انفرادی و گسترش داوری سازمانی فعال شده اند.

او با بیان این که مراکز داوری را بخش خصوصی که شامل قضات یا حقودانان می‌شود اداره می‌کنند افزود: هم اکنون ۳۶۴ داور در این مراکز مشغول کارند که علاوه بر دعاوی دولتی، ورشکستگی، طلاق و نکاح، توانایی رسیدگی به دیگر پرونده‌ها را دارند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس از مردم خواست در صورت نیاز به داوری، به مراکز کددار مراجعه کنند و و هرگونه مشکلی را به شماره ۳۰۰۰۳۲۹۰۸۰ به دستگاه قضا اعلام کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار