در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

متولی ارائه مجوز برگزاری دوره‌های آموزش قبل از ازدواج معاونت جوانان است

معاون وزارت ورزش و جوانان گفت: معاونت جوانان مسئول هماهنگی‌ برای برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های قبل از ازدواج است.

محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وجود اختلافات در صدور مجوز راه اندازی مراکز روانشناسی بین معاونت جوانان، سازمان بهزیستی و سازمان نظام روانشناسی اظهار کرد: برای حل این اختلاف سال گذشته تفاهم نامه‌هایی را با سازمان بهزیستی و سازمان نظام روانشناسی منعقد کردیم.

او با بیان اینکه در حال حاضر مجوزی که برای راه اندازی مراکز مشاوره صادر می‌شود دارای امضای معاونت جوانان و سازمان نظام روانشناسی است، گفت: سازمان نظام روانشناسی مرجع رسمی تأیید روانشناسان کشور است.

تندگویان افزود: تأییدیه‌های اصلی توسط سازمان نظام روانشناسی صادر و کارگروه‌های مشترک و آزمون‌ها و مصاحبه‌ها توسط معاونت جوانان انجام می‌شود.

او با بیان اینکه مشکلی در این زمینه وجود ندارد، گفت: ماده ۱۰۲ دولت در قانون ابلاغ برنامه‌های موضوع آموزش‌های قبل از ازدواج دستگاه متولی اصلی موضوع را معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان معرفی کرده است و اگر نهاد‌های دیگر می‌خواهند این دوره‌ها را برگزار کنند باید هماهنگی‌های لازم را با دستگاه متولی اصلی انجام دهند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: سازمان بهزیستی دفاتر مشاوره‌ای را که از قبل داشت، فعال دارد و اگر بخواهد در حوزه‌های آموزش قبل از ازدواج ورود کند، طبق تفاهم نامه باید هماهنگی‌های لازم را انجام دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار