هشتاد و نهمین شبِ ناآرام در شهر پورتلند آمریکا+ تصاویر

اعتراضات خیابانی مردم ایالت اورگان شهر پورتلند شب گذشته صحنه درگیری بین پلیس و معترضان بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شب گذشته شهر پورتلند ایالت اورگان آمریکا در هشتاد و نهمین روز از اعتراضات خیابانی مردم  به ساختار نژاد پرستانه نظام آمریکا و رفتار خشونت آمیز پلیس ، صحنه درگیری بین نیروهای امنیتی و معترضان بود.

به گزارش خبرگزاری یو اس ای تودی،  در جریان اعتراضات شب گذشته یک پایگاه پلیس در شهر پورتلند به آتش کشیده شد.

هشتاد و نهمین شب نا آرام در پورتلند

پلیس پورتلند مدعی شده که از طرف معترضان سنگ و بطری شیشه‌ای به سمت نیروهای پلیس پرتاب شده است. مقامات پلیس همچنین ادعا کرده‌اند که  افرادی با مشخصه‌های خبرنگاری دیده‌اند که به سمت پلیس سنگ پرتاب می کردند.

هشتاد و نهمین شب نا آرام در پورتلندهشتاد و نهمین شب نا آرام در پورتلند

به نوشته پایگاه یو‌اس‌ای‌تودی، نیروهای  پلیس برای سرکوب مردم به طور گسترده از گاز اشک آور استفاده می‌کردند و  شمار زیادی از معترضان در جریان درگیری های دیشب بازداشت شده‌اند.

هشتاد و نهمین شب نا آرام در پورتلندهشتاد و نهمین شب نا آرام در پورتلند

هشتاد و نهمین شب نا آرام در پورتلند

 اعتراضات مردم در پورتلند زمانی به خشونت کشیده شد که دونالد ترامپ برای سرکوب معترضان، دستور اعزام نیروهای فدرال به این شهر را صادر کرد.

اعتراضات مردمی آمریکا در حالی به  روز هشتاد و نهم رسیده که معترضان همچنان از نابرابری نژادی و رفتار خشونت آمیز پلیس این کشور خشمگین هستند . در جریان این اعتراضهای دامنه‌دار مجسمه‌ها و نمادهای آمریکایی نابود شده و معترضان طی هفته‌های گذشته بارها پرچم آمریکا را در خیابان‌ها به آتش کشیدند. اگرچه بسیاری از معترضان همچنان اصرار به اعتراضِ صلح آمیز دارند، اما تاکنون در برخی از شهرها از جمله شهر پورتلند، با ورود پلیس و نیروهای امنیتی اعتراضات به خشونت کشیده شده است.


بیشتر بخوانید

شعله اعتراضات به ساختار نژادپرستی و نابرابری‌های اجتماعی در آمریکا زمانی روشن شد که جورج فلوید شهروند سیاهپوست  ایالت مینه سوتا  زیر فشار زانوی یک پلیس آمریکایی، در حالی که می‌گفت نمی توانم نفس بکشم، جان خود را از دست داد .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
بابا بسه من فامیلم پورتلنده اینقدر وضعیت بدنیست
آخرین اخبار