تأسیس گروهی ضد ترامپ از سوی مقام‌های سابق جمهوری‌خواه آمریکا

مقامات سابق واشنگتن دست به تاسیس گروهی ضد رئیس جمهور کنونی آمریکا زده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی پولیتیکو، شماری از مقامات اسبق دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا، گروهی ضد او با هدف شکست این نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری در ماه نوامبر (آبان) تأسیس کرده‌اند.

این گروه به رهبری «مایلز تیلور» رئیس دفتر سابق امنیت داخلی ترامپ و دو تن از افراد سابق این دفتر تأسیس شده است. نام این جنبش «ائتلاف سیاسی جمهوری‌خواهان برای وحدت و اصلاح» (Republican Political Alliance for Integrity and Reform) یا به اختصار «ریپر» (REPAIR) است. به گفته آن‌ها تاکنون وب‌سایتی برای این جنبش راه‌اندازی شده و اطلاعات بیشتر در روز‌های آینده گزارش خواهد شد.

در وب‌سایت این جنبش آمده است: «ریپر گروهی از مقامات، مشاوران و محافظه‌کاران سابق آمریکایی هستند که مقامات سابق دولت ترامپ آن را راه‌اندازی کردند تا رهبری کاخ سفید را تغییر داده و به موجب آن حزب جمهوری‌خواه را اصلاح کنند. به اعتقاد ما بازگشت آمریکا امسال در ماه نوامبر با بازگشت به اصول قانون اساسی آغاز خواهد شد.»

مایلز تیلور که در سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) از وزارت امنیت داخلی استعفا کرده، در بیانیه‌ای به این وبگاه نوشته است: «گروه من تلاش دارد تا ۴۰ مقام سابق جمهوری‌خواه را برای یاری رساندن به جو بایدن [نامزد دموکرات‌ها] گردهم جمع کند.»

تیلور همچنین گفت: «ترامپ ثابت کرد برای ریاست جمهوری گزینه مناسبی نیست. افرادی مانند ما که از داخل شاهد آشوب بودیم باید گردهم آییم تا اطمینان حاصل کنیم او مجدد انتخاب نشود.»

در همین راستا او افزود: «سازمان ما برای حزب جمهوری‌خواه بدون ترامپ برنامه‌ریزی می‌کند و تعامل با دیگر گرو‌های اینچنینی خواهد داشت تا این حزب اصلاح شود. در هفته‌های آتی ما گروهی را برای پیشبرد این هدف و دوری از فساد ترامپ و ترامپیسم معرفی خواهیم کرد.»

گروهی دیگر از جمهوری‌خواهان با نام «پروژه لینکلن» نیز تلاشی مانند این گروه اما از طریق ارائه تبلیغات تلویزیونی و آنلاین شروع کرده‌اند.

گفتنی است حضور تیلور در تبلیغی برای «رأی علیه دونالد ترامپ» و انتشار مقاله‌ای برای واشنگتن پست خشم رئیس جمهور آمریکا را برانگیخت تا جاییکه او در پیامی توئیتری او را «کارمندی خشمگین و ناراضی» خواند و نوشت: «تیلور از وزارت امنیت داخلی رفت و به اخبار داغ جعلی پیوست. آن‌ها هر کسی علیه ما باشد را با آغوش باز پذیرا هستند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار