معاون رئیس‌جمهور:

نیروی انسانی خلاق شرط توسعه علمی استان ایلام است

ستاری گفت: اتکا به نیروی انسانی خلاق شرط توسعه استان ایلام است و برای تحقق توسعه واقعی استان، سرمایه‌گذاری باید به روی نیروی انسانی صورت پذیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نشست رسانه‌ای با خبرنگاران ، اتکا به نیروی انسانی خلاق را شرط توسعه استان ایلام عنوان کرد و گفت: برای تحقق توسعه واقعی استان، سرمایه‌گذاری باید به روی نیروی انسانی صورت پذیرد.

او بیان کرد: داشتن منابع زیر زمینی هرچند امتیاز خوب و امیدوار کننده برای استان ایلام است، اما این منابع توسعه پایدار به وجود نمی‌آورد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: استفاده بهینه از منابع زیر زمینی نیازمند باروری و نورآوری در عرصه است تا بتواند نتیجه بخش شود و نبود نیروی انسانی دانش‌ بنیان موجب هدر دادن این منابع خواهد شد.

او توجه به شرکت‌های دانش ‌بنیان در استان ایلام را ضروری دانست و گفت: تحقق زیر ساخت‌های شرکت‌های دانش ‌بنیان در استان ایلام به کُندی انجام گرفته است و در مقایسه با سفر سال ۹۸ و توافقات حاصله توفیق قابل قبولی در استان رخ نداده که لازم است توافقات انجام شده حداکثر تا ایام دهه فجر پیش رو محقق شود.

استقرار پارک‌های علم و فناوری در مراکز دانشگاهی از دیگر مطالب رئیس بنیاد نخبگان کشور بود که بیان کرد: تصمیم بر آن است که پارک‌های فن‌آوری در درون دانشگاه‌ها ساخته و استقرار یابند تا با تلفیق تخصص و دانش و خلاقیت شاهد رشد و شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان باشیم.

او حضور شرکت‌های دانش بنیان در بورس را عامل رشد و باروری اینگونه شرکت‌های عنوان کرد و افزود: هم اکنون ۴۱ شرکت دانش بنیان در بورس فعال هستند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، سپس به میزان موفقیت ایران در حوزه هوش مصنوعی اشاره کرد و ادامه داد: ادعای ما آن است که در حوزه هوش مصنوعی در سطح منطقه و جهان ایران حرفی برای گفتن دارد.

او نمونه‌های موفق استفاده از دانش هوش مصنوعی را تشخیص هویت چندین میلیونی در سامانه سجام و استفاده در شرکت‌های تاکسی آنلاین عنوان کرد و گفت: امروز ایران موفق به بهره مندی از دانش هوش مصنوعی است و این افتخاری دیگر برای نیروی خلاق کشور است که با اتکا به توان خود هوش مصنوعی را به تسخیر خود درآورده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، ورود شرکت‌های دانش بنیان در عرضه واکسن کرونا را یادآوری کرد و افزود: نتیجه اقدامات شرکت‌های دانش بنیان در ورود به واکسن کرونا بزودی از طریق وزارت بهداشت نیز اعلام خواهد شد، چرا که وزارت بهداشت در زمینه واکسن کرونا و ویژگی و میزان موفقیت این دستاورد باید اعلام و اظهار نظر کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.