ضریب نفوذ برق در روستا‌های بالای ۱۰ خانوار آذربایجان شرقی ۱۰۰ درصد است

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ شبکه برق در روستا‌های بالای ۱۰ خانوار استان، ۱۰۰ درصد است گفت: با اقدامات انجام شده برای بهینه‌سازی مصرف برق در استان، روز‌های گرم تابستان را بدون قطعی برق در شبکه انشعاب خانگی تجربه کردیم.

ضریب نفوذ برق در روستا‌های بالای ۱۰ خانوار آذربایجان شرقی ۱۰۰ درصد استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی روز سه شنبه در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های صنعت برق استان، با تبریک هفته دولت و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: آذربایجان شرقی یکی از مهم‌ترین استان‌های صنعتی کشور است و با توسعه زیرساخت‌های صنعت برق در سال‌های اخیر توانسته نیاز بیش از پنج هزار واحد تولیدی و ۱۱ هزار بنگاه اقتصادی را تأمین کند.

او  با قدردانی از توجه وزارت نیرو به توسعه زیرساخت‌های برق در استان اظهار داشت: پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، اقدامات بسیار خوبی در حوزه برق و آب انجام شده که از آن میان می‌توان به افتتاح فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان هریس اشاره کرد.

او  خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای تکمیل فاز‌های توسعه این نیروگاه انجام شده و فاز دوم آن در آینده نزدیک، به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با قدردانی از اقدامات انجام شده در صنعت آب استان گفت: افزایش میزان مصرف نسبت به تولید آب در تابستان امسال با توجه به شیوع کرونا باعث شد که برای چند روز شاهد قطعی آب در تبریز باشیم.

پورمحمدی با اشاره به رفع مشکل قطعی آب در تبریز با انتقال آب از سد نهند و قلعه‌چای به تبریز، اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر هیچ مشکلی از بابت دسترسی شهروندان به آب نداریم.

او  انتقال آب ارس به تبریز را موثرترین راهکار تأمین آب شرب این شهر برشمرد و افزود: ۳۵ کیلومتر از این پروژه با تخصیص اعتبار از محل آب‌های مرزی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و باقی‌مانده پروژه به دلیل مشکلات ناشی از تحریم و عدم توانایی در جذب فاینانس خارجی، نیمه‌تمام مانده است.

او ادامه داد: امیدواریم وزارت نیرو با امکان استفاده و تکمیل این طرح از محل ماده ۵۶ و جذب منابع داخلی، موافقت کند و شاهد تسریع در اجرای این پروژه باشیم.

امروز همزمان با هفته دولت و در قالب پویش بزرگ مردمی هر هفته- الف- ب- ایران وزارت نیرو تعداد ۹۲۰ پروژه برق رسانی از سوی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: برق رسانی ، هفته دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار