افتتاح اقامتگاه بوم گردی سرای نیاکان در روستای نصرآباد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیرجند از افتتاح اقامتگاه بوم گردی سرای نیاکان واقع در روستای نصرآباد شهرستان بیرجند خبر داد.

فولادی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: اقامتگاه بوم گردی سرای نیاکان با ظرفیت اسکان ۴۵ نفر ، با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری، فرماندار  بیرجند ، مدیرکل میراث فرهنگی و مدیران شهرستانی افتتاح شد.

او افزود: عملیات مرمت و تجهیز اقامتگاه بوم گردی سرای نیاکان از پارسال آغاز شده که در امسال موفق به اخذ پروانه بهره برداری شد.


بیشتر بخوانید


فولادی تصریح کرد: این طرح با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد ریال از محل مشارکت بخش خصوصی و تسهیلات طرح توسعه پایدار اشتغال روستایی و عشایری شهرستان به بهره برداری رسیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیرجند از اشتغال مستقیم ۲ نفر در این اقامتگاه خبر داد و گفت :از فعالیت‌های جانبی در اقامتگاه‌های بوم گردی می‌توان به آشنایی گردشگران با آثار و جاذبه‌های تاریخی - فرهنگی و طبیعی، معرفی و فروش صنایع دستی، سوغات محلی، ارائه غذا‌های سنتی و اجرای بازی‌های بومی و محلی اشاره کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار