تغییر شکل مواد مخدر برای فروش بیشتر

یک درمانگر اعتیاد گفت: تغییر در شکل ظاهری موادمخدر و تولید ماده‌‌های خطرناک‌تر از مواد قدیمی‌ راهی برای سودجویی بیشتر سودجویان است.

باغبانیان درمانگر اعتیاد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه شناخت انواع مواد مخدر برای مردم الزامی است، گفت: بسیاری از مواد مخدری که در ابتدا وارد کشور می‌شود به عنوان مسکن، ضد درد، ضد خواب و انرژی زا معرفی می‌شوند. باید قبل از اینکه این مواد توسط جوانان و مردم مصرف شوند، آن‌ها را معرفی کرد و بهتر شناخت.

این درمانگر اعتیاد با بیان اینکه در بین نوجوانان حس کنجکاوی زیادی وجود دارد، تصریح کرد: علاوه بر حس کنجکاوی حس دیگری نیز بین نوجوانان هست که قصد دارند هر چیزی را خودشان امتحان کنند و همین موضوع باعث می‌شود تا قاچاقچیان و کسانی که مواد مخدر را گسترش می‌دهند، به سراغ نوجوانان بروند.

باغبانیان افزود: یکی از مواد مخدری که به تازگی بین نوجوانان رواج یافته ماده‌ مخدر بونسای، بونزای و یا بونجای است. هر بار که ماده‌ مخدری می‌آید پس از مدتی عوارض و مشکلات آن شناخته می‌شود مثل شیشه و کراک و .... به همین دلیل سودجویان با تغییر در ظاهر و شکل و نحوه مصرف، ماده‌ جدیدی را به وجود می‌آورند تا بتوانند به دلیل ناشناخته بودن و تفاوت با مواد قبلی، عده‌ای را درگیر این مواد کنند.

این درمانگر اعتیاد با اشاره به اعتیاد آور بودن بونسای گفت: این ماده ترکیبی از مواد محرک، صنعتی و مخدر است. در ظاهر هیچ شباهتی به مواد مخدری به شیشه و دیگر مواد صنعتی ندارد، اما عوارض این ماده ترکیبی از مواد سنتی و صنعتی است که عوارض بسیار سنگینی برای فرد دارد. سودجویان نیز این ماده را به عنوان ماده‌ انرژی زا بین مردم گسترش می‌دهند و تبلیغ می‌کنند.

وی ادامه داد: شکل ظاهری این ماده همانند مواد مخدری، چون ماریجوانا است، اما موادی مثل شیشه یا متیل آمفتامین را به آن اضافه می‌کنند که با یکبار مصرف از این ماده فرد دچار توهم، هذیان، سوء ظن، تغییر اشتها، بی خوابی و تغییر در حالت‌های جسمی و جنسی شود.

باغبانیان در پایان گفت: خانواده‌ها باید هر گونه تغییر رفتار ناگهانی در فرزندان خود را با دقت زیر نظر داشته باشند، برای مثال تغییر مثبت و منفی در اشتها، رفتار، خشم، شخصیت، خواب، تحصیلات و... می‌تواند هشداری باشد که باید آن‌ها را به دقت بررسی کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار