بافت ۶۳۱ تخته فرش توسط مددجویان استان اردبیل

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: مددجویان تحت حمایت این نهاد ۶۳۱ تخته فرش در پنج ماهه نخست امسال بافته‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، منصور سیفی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل در دومین جلسه ستاد فرش شهرستان اردبیل که با حضور رئیس اتحادیه فرش دستباف استان، راهبران شغلی فرش و جمعی از مجریان طرح قالیبافی برگزار شد، گفت: مددجویان تحت حمایت ۶۳۱ تخته فرش در پنج ماهه نخست امسال‌ بافته‌اند که در بازار با قیمت مناسب فروخته شده است.

او با اعلام اینکه فرش‌های بافته شده توسط مددجویان به قیمت مناسبی به فروش رسیده است، افزود: از طریق بازاریابی مناسب و شرکت مددجویان در نمایشگاه فرش، تمامی تولیدات آن‌ها به فروش رفت.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه هم‌اکنون ۶۶۰ طرح فرشبافی تحت نظارت این نهاد قرار دارد، گفت: با اجرای طرح‌های قالیبافی، فرشبافی و جاجیم، درصدد هستیم علاوه بر توانمندسازی خانوار تحت حمایت، به حفظ این هنر و فرهنگ بومی نیز کمک کنیم.

سیفی با اشاره به اینکه اکثر بافندگان تحت حمایت از نقشه‌های مختلفی استفاده می‌کنند، بیان کرد: به منظور بالابردن سطح درآمد بافندگان، ضرورت دارد طرح و نقشه‌های بازارپسند و به روز، همچنین مواد اولیه مرغوب و دار قالی استاندارد توسط کمیته امداد تهیه و در اختیار مددجویان قرار گیرد.

او با بیان اینکه تلاش داریم با ایجاد «مرکزنیکوکاری فرش» بیش از پیش یاریگر بافندگان تحت حمایت باشیم، افزود: تمهیدات لازم را در این زمینه به کار گرفته‌ایم که با یاری خیران و نیکوکاران می‌توانیم گام‌های موثری در این زمینه برداریم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌های فنی و تخصصی مسیر توانمندسازی مددجویان را به خصوص در زمینه فرشبافی هموار می‌کند، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت ضوابط بهداشتی، برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی و بازار محور برای مددجویان تحت حمایت با محدودیت روبه‌رو است که از طریق فضای مجازی و آموزش از راه دور و دیگر روش‌های الکترونیکی درصدد دستیابی به این مهم هستیم.

سیفی با بیان اینکه به دنبال افزایش ارزش افزوده محصولات و تولیدات مددجویان تحت حمایت در تولید فرش هستیم، افزود: با همکاری‌های همه جانبه دستگاه‌های همسو، رایزنی‌های مناسبی برای بازاریابی محصولات تولیدی مددجویان در زمینه فرش و قالی صورت گرفته است.

او با اشاره به اینکه همچنان نیازمند یاری نیکوکاران برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان استان اردبیل هستیم، گفت: نیکوکاران از طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوار بی‌بضاعت استان اردبیل برسانند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار