مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی خبر داد؛

کمک رسانه ها برای ترویج مهارت آموزی سربازان

سردار کمالی درباره کمک رسانه ها در راستای مهارت آموزی سربازان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین جلسه کمیته فرهنگی روز چهارشنبه پنجم شهریور با حضور نمایندگان سازمان‌ها و وزارتخانه‌های ذیربط درقرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح برگزار شد.

سردار موسی کمالی مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی در ابتدای این جلسه درباره امر خطیر سربازی اظهار کرد: سربازان دژ مستحکم ملت در برابر دشمنان و بازوان پر توان ملت هستند.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی افزود: سربازان در سخت‌ترین شرایط تکلیف قانونی و ملی شان را انجام داده و می‌دهند.

او گفت: متاسفانه این ایثار، فداکاری، جانفشانی و تلاش سربازان کمتر دیده می‌شود، تا جایی که در همین هفته جاری حداقل دو نفر از سربازان برای دفاع از نظم و امنیت کشور شهید شدند.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی با انتقاد از کم توجهی رسانه‌ها به این جان فشانی‌های سربازان گفت: متاسفانه کمتر به این موضوعات پرداخته می‌شود. اکثر خبرگزاری‌ها و نشریات بیشتر به حاشیه سربازی می‌پردازند تا اصل سربازی و یا اهمیت آن، رسانه‌ها بیشتر به دنبال این هستند که کجا یک سربازی غیبت کرده و یا سرباز معاف شده است.

او با اشاره به این نکته که سربازان ما به سه دسته مهم تقسیم می‌شوند افزود: سربازان به سه دسته رزمی، پشتیبانی رزمی و پشتیبانی خدمات رزمی تقسیم می‌شوند.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ادامه داد: این در حالی است که بیشتر سربازان ما به ترتیب در رزم و پشتیبانی رزمی هستند. ولی متاسفانه عده‌ای اصرار دارند که فقط سربازی را در همین پشتیبانی خدمات رزمی به مردم معرفی کنند.

سردار کمالی بیان کرد: سربازان ما عموما در مناطقی که مورد تهدید دشمن هستند حضور دارند و شرایط خدمت در این مناطق بسیار سخت است، ولی متاسفانه این‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفته می‌شود.


بیشتر بخوانید؛


او افزود: حالا در کنار این وظیفه اصلی که به دوش سربازان جوان است یک تحول جدید و نگاه نو به سربازی مطرح شده و آن این است که سربازان علاوه بر وظایف اصلی بتوانند در داخل نیرو‌های مسلح کار یاد بگیرند؛ و این موضوع متعرض سربازی نیست و منافاتی با اصل سربازی ندارد.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی با تاکید بر موضوع مهارت آموزی سربازان گفت: قرارگاه مهارت آموزی در همین راستا تشکیل شده است تا با کمک نیرو‌های مسلح و دستگاه‌های دولتی و حتی بخش خصوصی به جوانان در حین خدمت سربازی کار و مهارت یاد بدهند تا بعد از سربازی هم کمکی بشود برای اینکه این جوانان بعد از پایان خدمت سربازی به اشتغال برسد.

سردار کمالی اظهار کرد: هدف کمیته فرهنگی قرارگاه این است که جامعه هدف خودش که عبارتند از فرماندهان و مسئولان، سربازان، جوانان و بخشی از نیرو‌های حاکمیتی... را ابتدا مشخص کرده و در مرحله بعد باید معلوم شود که چگونه باید با هر کدام از این جامعه هدف ارتباط برقرار کرده و از چه راهی باید این پیام را منتقل کنند.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ادامه داد: ما از همه ظرفیت‌هایی که در حوزه فرهنگی وجود دارد مثل صدا و سیما، خبرگزاری ها، فضای مجازی، تشکل ها، همایش‌ها و... در این راستا استفاده خواهیم کرد تا پیام مهارت آموزی را به همه برسانیم، مهارت اموزی جایگزین سربازی نیست بلکه استفاده بهینه از ظرفیت و فرصت سربازی هست و یک نوع خدمت و قدردانی از سربازی که دارد ایثار می‌کند است.

او بیان کرد: انتظار ما از رسانه‌ها این است که به ما کمک کنند تا این پیام را به جوانان و خانواده‌ها برسانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار