معرفی موزه؛

قابی متفاوت از یادگارهای تاریخ اسلام + تصاویر

یکی از موزه‌های منطقه جنوب شرقی آسیا از بزرگترین موزه‌های تاریخ اسلام محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اسلام به عنوان کامل‌ترین دین الهی از ابتدای پیدایش تا به امروز الهام‌بخش هنرمندان و نویسندگان متعددی بوده است. بنابراین نمی‌توان هنر را از اسلام جدا کرد. همین امر باعث شده است که برخی از موزه‌های جهان به صورت اختصاصی به هنر‌های اسلامی بپردازند و آثار مرتبط با این حوزه هنری را در معرض دید عموم قرار ‌دهند. یکی از این موزه‌ها با نام موزه هنر‌های اسلامی مالزی شناخته می‌شود.

ماکت‌های بهترین بنا‌ها و مساجد سراسر جهان را در یکی از موزه‌های مالزی ببینید

موزه هنر‌های اسلامی مالزی یکی از بزرگترین موزه‌های منطقه جنوب شرقی آسیاست. بازدیدکنندگان این موزه با دیدن گنبد آبی فیروزه‌ای بنایش به یاد گنبد‌های مساجد ایرانی می‌افتند. آن‌ها در داخل موزه ماکت بهترین بنا‌ها و مساجد سراسر جهان همچون مسجدالحرام، مسجد شیان در چین و مسجد جامع اصفهان را می‌بینند.


بیشتر بخوانید


هم‌اکنون بیش از ۷۰۰۰ اثر هنری و اسلامی در قالب ۱۲ موضوع معماری، هند، جهان مالایی، پارچه، سکه‌ها و مهرها، سرامیک و کاشی‌کاری، قرآن و نسخ خطی، چین، جواهرات، ابزارآلات و زره‌های جنگی، آثار فلزکاری‌شده و آثار نجاری و چوبی در موزه هنر‌های اسلامی در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند.

ماکت‌های بهترین بنا‌ها و مساجد سراسر جهان را در یکی از موزه‌های مالزی ببینید

ماکت‌های بهترین بنا‌ها و مساجد سراسر جهان را در یکی از موزه‌های مالزی ببینید

از مهم‌ترین و دیدنی‌ترین آثار موزه هنر‌های اسلامی مالزی می‌توان به پارچه دور کعبه که مربوط به سال ۱۹۶۴ میلادی است، اشاره کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
باید اسلام این دین بزرگ برای بعضی ازانسان ها معنی کنیم که خیلی چیزهابراشون گنگ هست مخصوصاجوانان مسئولین بایددراین ضمینه کاری کنند اسلام دین مهربانی هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
احسنت