معاون امور مقابله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور خبرداد؛

اتصال سامانه‌های مبارزه با قاچاق در کشور تا پایان شهریور

پور کاظم شایسته گفت: تا پایان شهریور برای اولین بار در کشور مبارزه با قاچاق بصورت سیستمی انجام می‌شود.

مصطفی پور کاظم شایسته معاون امور مقابله و هماهنگی حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در حاشیه افتتاح انبار مرکزی نگهداری کالا‌های قاچاق در اراک  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: تا پایان شهریور سامانه‌های سراسری مبارزه با قاچاق کشور به هم متصل می‌شود.

اتصال سامانه‌های مبارزه با قاچاق کشور تا پایان شهریور

پور کاظم شایسته افزود: با این کار برای اولین بار مبارزه با قاچاق بصورت سیستمی در کشور از گمرک، و اموال تملیکی و تعزیرات و دادگستری و وزارت صمت و سایر وزارتخانه هایی که در امر مبارزه دخیل هستند می‌توانند از طریق این سامانه‌ها متصل شوند و از ابتدای موادی مرزی گمرکی جلوی قاچاق گرفته شود.

 او با بیان اینکه استان مرکزی در مبارزه با قاچاق کالا جزواستان‌های پیشرو کشور است اضافه کرد: ۳ درصد پرونده‌های قاچاق کشور در استان مرکزی تشکیل می‌شود و استان مرکزی بصورت منسجم در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز چه بصورت میدانی و چه بصورت سیستمی عملکرد خوبی داشته است.

معاون امور مقابله و هماهنگی حقوقی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور افزود: استان مرکزی از نظر صنعتی بودن و جغرافیایی در مسیر ورودی کالای قاچاق از مرز‌های جنوبی قرار گرفته و مستحق مبارزه با قاچاق کالا است.

او ادامه داد: ورود قاچاق کالا به استان مرکزی هم به اشتغال این استان و کشور و هم به تولید کالای ایرانی لطمه وارد می‌کند و موجب تعطیلی واحد‌های صنعتی می‌شود.

پور کاظم شایسته تصریح کرد: خوشبختانه حجم قابل توجهی از قاچاقچیان و قاچاق در استان مرکزی متوقف شده و وجود انبار مرکزی بزرگ نگهداری کالای برای این استان ضروری است تا کالا‌های قاچاق تا زمان صدور رای تعزیراتی و دادگستری و طی این فرآیند در انبار نگهداری شوند و بعداز صدور رای معدوم شوند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.