رئیس دانشگاه شهاب دانش قم مطرح کرد؛

ارائه نخستین مدرک رشته دکترای هوش مصنوعی در قم

کراری گفت: نخستین مدرک رشته دکترا با گرایش «هوش مصنوعی» در دانشگاه شهاب دانش قم ارائه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، مهدی کراری،رئیس دانشگاه شهاب دانش قم در نشست خبری که ظهر امروز به مناسبت هفته دولت با حضور اهالی رسانه در سالن جلسات دانشگاه شهاب دانش برگزار شد ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری محرم و گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: دانشگاه شهاب دانش قم در سال ۱۳۸۵ ابتدا با عنوان مؤسسه آموزش عالی فعالیت خود را آغاز کرد و از همان ابتدا با حضور اساتید شایسته شتاب خوبی در پیش گرفت.

او  اضافه کرد: مؤسسه آموزش عالی شهاب دانش در سال ۱۳۹۶ با جذب هیئت علمی کافی و ایجاد ساختار و فضای کافی به دانشگاه تبدیل شد.

رئیس دانشگاه شهاب دانش قم با بیان این که در حال حاضر سه هزار و ۳۰۰ دانشجو در حال تحصیل در این دانشگاه هستند افزود: اکنون ۱۰ مقطع کاردانی پیوسته، ۱۵ کاردانی به کارشناسی، ۲۳ گرایش و رشته‌های مختلف کارشناسی و ... در  دانشگاه شهاب دانش وجود دارد.

کراری اذعان کرد: اعتقاد استاندار قم برا این است که ارتباط دانشگاه‌ها و صنعت می‌تواند نتایج مطلوبی برای صنایع به همراه داشته باشد از این رو در جهت توسعه ارتباط دانشگاه شهاب دانش با بخش صنعت استان تلاش‌های متعددی انجام می‌دهد.

او بیان کرد: گرچه از لحاظ مالی برای حمایت از پروژه‌های مختلف سختی‌هایی وجود دارد، ولی تلاش‌ها بر این است که صنایع مورد نیاز استان حتماً مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس دانشگاه شهاب دانش قم عنوان کرد: مدتی است که مرکز نوآوری دانشگاه شهاب دانش راه‌اندازی شده است و فراخوان برای ارائه طرح‌های مختلف نیز ابلاغ شده است.

کراری از افتتاح طرح احداث مرکز نوآوری دانشگاه شهاب دانش در محل طبقه بالای سالن آمفی تئاتر این دانشگاه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: احتمال دارد این طرح تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

او تصریح کرد: تولیدات داخلی با همکاری مراکز نوآوری می‌توانند رشد بهتر و سریعتری در پیش گیرند.

رئیس دانشگاه شهاب دانش قم با بیان این که فعالیت‌ها در رشته هوش مصنوعی در دانشگاه شهاب دانش بسیار با کیفیت، پیشرفته و به روز است ادامه داد: نخستین مدرک رشته دکترا با گرایش «هوش مصنوعی» در قم در دانشگاه شهاب دانش ارائه شد و تلاش بر این است که ادامه فعالیت‌ها در این عرصه نیازمحور پیش رود.

کراری اضافه کرد: سختی‌های بسیاری برای ارائه مدرک دکتری وجود دارد، ولی خوشبختانه با پیگیری‌های مرتب و تلاش‌های پی‌درپی این مسئله در دانشگاه شهاب دانش حاصل شد.

رئیس دانشگاه شهاب دانش قم عنوان کرد: زمانی که اعلام شد به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری کلاس‌های دانشگاه به صورت حضوری وجود ندارد با سرعت سیستم کلاس مجازی در دانشگاه شهاب دانش راه اندازی شد.

او ادامه داد: تفاوت دانشگاه‌های دولتی با دانشگاه‌های غیر دولتی مانند شهاب دانش این است که بخش زیادی از دانشجویان دانشگاه‌های دولتی غیربومی هستند و با مشکل خوابگاه مواجه هستند، ولی اغلب دانشجویان دانشگاه شهاب دانش بومی هستند و از این رو با مشکلات کم‌تری در این زمینه دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس دانشگاه شهاب دانش قم با بیان این که امکان آموزش حضوری در دانشگاه در حال حاضر وجود ندارد افزود: با این وجود قرار بر این است که بعد از برگزاری سه جلسه آموزش مجازی یک جلسه حضوری برای مرور و رفع اشکال دانشجویان برگزار شود.

کراری از برگزاری کلاس‌های درس به صورت فشرده در ایام شیوع کرونا خبر داد و گفت: برخی رشته‌ها مثل معماری که نیاز به حضور بیشتر دارند اجازه حضور بیشتر اساتید و دانشجویان ضمن رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی صادر شده است.

انتهای پیام / ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار