علی‌رغم اتخاذ سیاست‌های ضد مهاجرپذیری؛

ترامپ در مراسم اعطای حق شهروندی به مهاجران شرکت کرد!

رئیس‌جمهور آمریکا که بخاطر سیاست‌های ضد مهاجرتی خود مشهور است، در مراسم اعطای حق شهروندی به مهاجران شرکت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یو‌ اس ‌ای تودی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که اقدامات بسیاری را برای کاهش پذیرش مهاجران انجام داده است، در اقدامی عجیب در مراسم اعطای حق شهروندی به مهاجران شرکت کرد.

به نظر می‌رسد این اقدام او که آوازه مخالفتش با جذب مهاجران در دنیا به گوش رسیده، هدفی جز عوام‌فریبی نداشته باشد. البته کارزار دموکرات‌ها، رقیب ترامپ،نیز تبلیغاتی درباره ضدمهاجرپذیر بودن او داشته است.

ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید، سیاست‌های ضد مهاجرپذیری بسیاری داشته است. به طور مثال او دستور احداث دیوار مرزی با مکزیک را صادر کرده یا برنامه گرین‌کارت و لاتاری را لغو کرده است. ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا نیز بخش کوچکی از اقدامات ضد مهاجرپذیری او را تشکیل می‌دهد.

به تازگی ترامپ در مصاحبه‌ای به فاکس نیوز گفت که دولت وی قصد دارد تا به ادامه حضور غیرقانونی کودکان خارجی در آمریکا پایان دهد. وی افزود قصد دارد تا به هر ترتیبی که شده و قبل از انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر، به قانون داکا که از سوی اوباما تصویب شده پایان دهد.

ترامپ لغو داکا را گامی مهم برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر دانست.

بر اساس برنامه داکا، کودکان مهاجری که بدون مدرک و در سنین کودکی وارد آمریکا شده و تحصیل کرده‌اند اجازه دارند تا در صورتی که مرتکب جرم جدی نشده باشند، به مدت دو سال در آمریکا اقامت داشته باشند. این مدت قابل تمدید است. این قانون در دوران اوباما و در سال ۲۰۱۲ و پس از چندین بار تلاش ناموفق نهایتا در کنگره تصویب شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار