نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی، سفر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران را حاوی توافقات سازنده دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان انرژی اتمی سفر اخیر رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران را موفقیتی واقعی ارزیابی کرد.

میخائیل اولیانوف در واکنش به سفر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران در پیامی توییتری آن را پیشرفتی واقعی خواند و نوشت: سفر رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران به توافق‌های بسیار مهمی از جمله در ارتباط با دسترسی به دو سایت تعیین شده از سوی آژانس انجامید. این سند دیگریست که مذاکره و گفت‌وگو سودمندتر از فشار است. به هر دو طرف (برای این دستاورد) تبریک می‌گویم.

سفر دو روزه مدیر کل آژانس به تهران و مذاکره با مقامات جمهوری اسلامی عصر امروز با صدور بیانیه مشترکی پایان یافت. در بخشی از بیانیه مشترک ایران و آژانس آمده است: آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران توافق کردند تا همکاری‌های خود را بیش از پیش تقویت کرده و اعتماد متقابل را به منظور تسهیل اجرای کامل موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی به آن که از ١۶ ژانویه ٢٠١۶ بصورت موقت توسط ایران در حال اجراست، ارتقاء بخشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار