بازنگری ۴۲ عنوان درسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: به منظور تطابق محتوای درسی این دانشگاه با نگرش جدید اقتصادی دنیا محتوای ۴۲ عنوان درسی این دانشگاه بازنگری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، شاکری رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد با اشاره به تحول در اقتصاد نوین جهان و نیاز آشنایی دانشجویان با این تحول گفت: بر اساس این بازنگری محتوای درس‌ها کاربردی و مهارت محور شده است.

شاکری خاطر نشان کرد: این بازنگری به دانشجویان کمک می‌کند با علم به روز در حوزه‌های اقتصادی و عرصه کسب درآمد شوند و برای شکوفایی اقتصاد جامعه نیز نقش ایفا کنند.

او با اشاره به اینکه هم اکنون ۹ هزار دانشجو در این دانشگاه در ۸۰ کد رشته کاردانی و ۵۰ کد رشته کارشناسی مشغول تحصیلند افزود: تعدا رشته‌های موجود این دانشگاه در مدت هفت سال راه اندازی آن تا کنون مطابق با سند آمایش استان افزایش دو برابری داشته است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به اینکه این دانشگاه وظیفه تربیت نیروی متخصص جامعه را بر عهده دارد گفت: این نوع نگاه به افزیش رشته‌های تحصیلی علاوه بر اینکه موجبات ورود سریع فارغ التحصیلان به بازار کار را فراهم می‌کند نیاز جامعه به نیروی متخصص را نیز برطرف می‌کند.

شاکری تاکید کرد: بر اساس این نگرش هر مرکز دانشگاهی این دانشگاه از رشته‌هایی برخوردار شده است که در همان زمینه فعالیت اقتصادی داشته است، مثلا اردکان با توجه به رویکرد آن که فولادی است رشته‌های مربوط به فولاد، در تفت با توجه به گردشگری آن رشته‌های گردشگری و میبد با توجه به کاشی و سرامیکی بودن رشته‌های مربوط به کاشی و سرامیک اضافه شده است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار