معاون سازمان بهزیستی در لردگان مطرح کرد:

ساخت ۸ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای ۲ معلول

معاون مشارکت‌های مردمی، موسسات غیردولتی و توانمندسازی امور مجلس سازمان بهزیستی گفت: تا کنون ۸ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای ۲ معلول در کشور ساخته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ذوالفقار یزدان‌مهر معاون مشارکت‌های مردمی، موسسات غیردولتی و توانمندسازی امور مجلس سازمان بهزیستی در آیین واگذاری ۵۳ واحد مسکن مددجویان بهزیستی شهرستان لردگان اظهار داشت: امسال پرونده ساخت ۱۴ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی مورد نیاز خانواده‌های مددجوی زیرپوشش این سازمان که دارای دو معلول هستند، در کشور بسته می‌شود.

او با اشاره به اینکه ۱۴ هزار و ۳۰۰ خانواده دارای دو معلول در کشور فاقد مسکن شناسایی شده است افزود: هشت هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی برای این افراد تاکنون احداث و واگذار شده است و مابقی در دست ساخت است.


بیشتر بخوانید


یزدان مهر اضافه کرد: برای اجرای این طرح بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان از طرف بنیاد مستضعفان اختصاص یافته است.

او، با بیان اینکه در کشور ۱۳۰ هزار مددجو در نوبت دریافت تسهیلات مسکن قرار دارند، ادامه داد: مجموع اعتبارات دولتی ۳۶ میلیارد تومان است که با رایزنی با بنیاد مستضعفان نیز ۳۸۰ میلیارد تومان برای مسکن مددجویان بهزیستی اختصاص داده شده است.

یزدان‌مهر گفت: امسال دو هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به خانواده‌های دارای دو معلول که دارای خانه‌های نیمه ساخته هستند، اختصاص داده می‌شود.

او به شناسایی ۱۵ هزار خانوار نیازمند فاقد مسکن که در دهک آخر قرار دارند، اشاره کرد و افزود: با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء احداث یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکن برای این خانواده‌ها شروع شده است و برای احداث این واحد‌ها یک هزار میلیارد ریال اعتبار از محل هدفمندسازی یارانه‌ها تأمین شده است.

یزدان مهر اضافه کرد: برای ساخت شش هزار واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی نیز با بسیج مستضعفان تفاهم‌نامه منعقد شده که ۲۵ درصد از سوی سپاه و ۷۵ درصد از سمت بهزیستی تامین اعتبار شده است.

او ادامه داد: با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء ساخت ۶۳ واحد مسکن برای روستاییان استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.