استقرار بیش از ۱۲۰۰ نیروی گارد ملی و فدرال در ویسکانسین

مقامات کاخ سفید اعلام کردند برای مقابله با آشوب‌های چند روز اخیر شهر «کنوشا» در ایالت «ویسکانسین» بیش از ۱۲۰۰ نیروی گارد ملی و فدرال در این شهر مستقر شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «کیلی مک اننی» سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید از استقرار نیرو‌های گارد ملی و فدرال در شهر کنوشای ایالت ویسکانسین خبر داد. به گفته او دولت ترامپ تقریبا ۱۰۰۰ سرباز گارد ملی و حدود ۲۰۰ نیروی اجرایی فدرال از جمله نیرو‌های اف‌بی‌آی و مارشال‌های آمریکا را به ایالت ویسکانسین اعزام کرده تا به سرکوب ناآرامی‌هایی که پس از تیراندازی به یک جوان سیاه پوست در این شهر به راه افتاده است، کمک کنند.

پیش از این وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده بود که بیش از ۲۰۰ نیروی فدرال به دلیل اعتراضات مردم به کنوشا اعزام شده‌اند. سخنگوی این وزارتخانه چهارشنبه در این خصوص گفت «بیش از ۲۰۰ نیروی فدرال برای کمک به نیرو‌های انتظامی محلی به منظور مقابله با شورش‌ها و ناآرامی‌ها اعزام شده‌اند.»

فرماندار ویسکانسین پس از آنکه روز سه شنبه وضعیت اضطراری اعلام کرد کمک نیرو‌های فدرال را در مهار ناآرامی‌های کنوشا پذیرفت. 

شهر کنوشا از ۲۴ اوت شاهد اعتراضات بسیار خشونت‌آمیز است. پس از آنکه ویدئوی شلیک افسر پلیس به یک جوان سیاه پوست در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد اعتراضات به شکل بسیار خشونت‌آمیز و در مواردی مسلحانه در این شهر به راه افتاد. آشوبگران ساختمان‌ها و وسایل نقلیه را به آتش کشیدند، پنجره‌ها را شکستند، فروشگاه‌ها را به غارت بردند و با پلیس به شدت درگیر شدند. در جریان این اعتراضات دو نفر کشته و چند نفری نیز زخمی شده‌اند.

روز یکشنبه پلیس کنوشا در ویسکانسین به سوی یک جوان سیاه پوست ۲۹ ساله با نام «جیکوب بلیک» از فاصله نزدیک و در حالی که داخل خودروی خود نشسته بود چندین بار شلیک کرد. آخرین اخبار از وضعیت سلامت این جوان سیاه پوست حاکی از آن است که او برای همیشه فلج شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار