در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

ضرورت ترک عادت سفر رفتن در ایام تعطیلات تا کنترل کامل کرونا

عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: مردم باید عادت به سفر رفتن در ایام تعطیلات را تا کنترل کامل بیماری کرونا ترک کنند.

مینو محرز عضو کمیته علمی کشوری کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با ابراز نگرانی از مسافرت در ایام تعطیلات و به دنبال آن افزایش شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: متاسفانه یکی از نگرانی های ما انجام سفرهای غیرضروری و مسافرت های تفریحی خانواده ها بعد از برگزاری کنکور سراسری و تعطیلات پیش‌رو است زیرا این موضوع باعث انتقال ویروس کرونا از شهرهای مقصد به مبدا و برعکس می شود.

عضو کمیته علمی کشور با اشاره به اینکه برخی از کادر درمان به بیماری کرونا مبتلا و از چرخه خدمت دور شده اند، بیان کرد: عادت به مسافرت رفتن تنها مشکل کشور ما نبوده بلکه در اروپا نیز با آغاز فصل تابستان و انجام مسافرت ها شیوع اپیدمی کرونا بار دیگر افزایش پیدا کرده است؛ معتقدم که سفر نرفتن در چنین شرایطی و ترک این عادت اصلاً سخت نبوده و مردم باید فعلاً به دلیل بروز بیماری کرونا  مسافرت ها را کنار بگذارند.

فرسودگی و خستگی کادر درمان

او ادامه داد: باید به زندگی کرونایی تا حداقل یک سال دیگر عادت کنیم و بسیاری از کارهای گذشته را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا و انتشار آن در جامعه کنار بگذاریم؛ بعد از حدود ۶ ماه کادر درمان فرسوده و خسته شده اند و جایگزین کردن این افراد عملا امکان پذیر نیست.

محرز گفت: در چنین شرایطی انجام سفرهای غیر ضروری باعث می شود تا ویروس کرونا به مقاصد سفر که اغلب استان‌های شمالی کشور نظیر  گیلان، مازندران و حتی گلستان است، منتقل شود که وضعیت این مناطق را به دلیل انتقال کرونا قرمز خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:


او گفت: از مردم درخواست می‌کنم که عادت به سفر رفتن را برای حفظ جان خود و دیگران کنار بگذارند تا این بیماری به طور کامل کنترل و مهار شود. امیدوارم با ساخت واکسن ویروس کرونا مشکلات مردم دنیا در زمینه شیوع بیماری کووید ۱۹ هرچه سریع تر رفع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار