معاون وزیر بهداشت:

نگران شیوع ویروس کرونا در سفرها هستیم

معاون وزیر بهداشت گفت:بیش از آن که نگران شروع ویروس کرونا در عزاداری‌های محرم باشیم نگران انتشار ویروس در سفر‌های غیر ضروری هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید گنجی برازجان و مرکز بهداشتی روستای دهقائد شهرستان دشتستان تاکید کرد: اکنون، بیش از آن که نگران شروع ویروس کرونا در عزاداری‌های محرم باشیم نگران انتشار ویروس در سفر‌های غیر ضروری هستیم. آنچه احتمال بروز موج جدید ویروس کرونا را در کشور افزایش داده است سفر‌های غیر ضروری مردم در تعطیلات پیش روست.

او با اشاره به اینکه در هفته‌های گذشته نیروهای درمان کشور روز‌های سختی را پشت سر گذاشته‌اند، افزود: در شرایط کنونی اندکی روند ورود بیماران به بیمارستان‌های کشور کاهش یافته است که این امر نتیجه رعایت دستورعمل‌های بهداشتی است و تداوم آن هم بستگی به رعایت همین شیوه‌نامه‌ها دارد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با قدردانی از رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب برای برگزاری عزاداری سالار شهیدان بر اساس تصمیمات ستاد ملی  مبارزه با کرونا و رعایت این دستورالعمل‌ها از سوی ایشان، ادامه داد: در روز‌های گذشته شاهد رعایت مطلوب شیوه‌نامه‌های بهداشتی در هیات‌های عزاداری کشور بوده‌ایم.

رئیسی همچنین با اشاره به کمبود‌های بیمارستان شهید گنجی برازجان، عنوان کرد: دستگاه سی تی اسکن و تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان افزایش می‌یابد.

او عنوان کرد: در زمینه تجهیزات و نیروی انسانی هم این بیمارستان کمبود‌هایی دارد که تلاش می‌کنیم با افزودن متخصص بیهوشی مشکل برطرف شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به شهرستان دشتستان از بخش‌های اورژانس، آی سی یو و بخش نگهداری بیماران کرونایی بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان و بخش‌های مامایی، مراقبان سلامت و بهداشت محیط مرکز بهداشت روستای دهقاید بازدید، و روند درمان بیماران کرونایی را بررسی کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.