کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

تخت‌های بیمارستانی بخش کرونا در حال تکمیل شدن است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با توجه به اینکه متاسفانه برخی نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، تخت های بیمارستان بخش کرونا در حال تکمیل شدن است.

جلیل کوهپایه‌زاده اصل رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت بیمارستان ها و مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران در زمینه مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد:  در حال حاضر وضعیت بیمارستان ها و مراکز درمانی از نظر دارو و تجهیزات حفاظتی دچار مشکل یا کمبود خاصی  نیست اما به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی توسط برخی و انجام رفتارهای پرخطر نظیر سفرهای غیر ضروری در ایام تعطیلات تخت های بیمارستانی در حال تکمیل شدن است.

او با اشاره به اینکه بعد از ۶ ماه مقابله با بیماری کرونا کادر درمان  خسته و فرسوده شده است، افزود: ما باید برای بازگشایی مدارس و دانشگاهها در سطح استان تهران فکری اساسی کنیم  و برنامه دقیقی داشته باشیم تا به دلیل تراکم دانش آموزان و دانشجویان مسئله ای در زمینه  انتقال ویروس کرونا به وجود نیاید.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد:  متاسفانه در حوزه بهداشت وضعیت استان تهران اصلا مناسب نیست علاوه بر آن امکانات بهداشتی در برخی از شهرستان های استان هم وضعیت خوبی ندارد.

رعایت دقیق  فاصله گذاری اجتماعی با برگزاری کلاس های مجازی 

کوهپایه زاده تاکید کرد:  برای سال تحصیلی جدید باید ما به سمت آموزش مجازی برویم، کلاس ها باید به صورت الکترونیکی برگزار شود و  معتقدم که آموزش الکترونیکی می تواند باعث رعایت دقیق  فاصله گذاری اجتماعی شود و از هر گونه تجمع محصلان در کلاس های درس  جلوگیری کند.

او گفت:  خوشبختانه در دانشگاه علوم‌پزشکی ایران  زیرساخت‌های لازم برای برگزاری آموزش مجازی کلاس های الکترونیکی وجود دارد و  با توجه به شرایط و امکانات هیچ مشکلی در این خصوص نیست.


بیشتر بخوانید: 


رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در حال حاضر رعایت دستورالعمل‌ها و نکات بهداشتی مانند استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی یکی از اولویت های مهم محسوب می شود و مردم باید برای مقابله با بیماری کرونا همکاری بیشتری با کادر درمان داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار