افزایش ۲۶ درصدی تخت‌های بیمارستانی در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: تخت‌های بیمارستانی در استان ۲۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از افزایش ۲۶ درصدی تخت‌های بیمارستانی این استان خبر داد و افزود: تعداد تخت‌های استان از یک هزار و ۱۸۹ تخت در سال ۹۲ به یک هزار و ۴۹۷ تخت در پایان سال ۹۸ افزایش یافت.

او افزود: بیش از ۳۰۰ تخت بیمارستانی در طول هفت سال گذشته در استان تامین شده است به طوری که هم‌اینک به ازای هر یک هزار نفر ۱.۵ تخت بیمارستانی در استان فعال است که در مقایسه با میانگین کشوری که ۱.۷ درصد است در وضعیت بهتری قرار داریم.


بیشتر بخوانید


شیرانی همچنین به افزایش تخت ICU در استان اشاره و اضافه کرد: در سال ۹۲، تعداد تخت مراقبت‌های ویژه در استان به ۳۰ تخت می‌رسید، اما این تعداد به ۵۵ تخت در پایان سال ۹۸ افزایش یافته و به ازای هر تخت ICU اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

او با بیان اینکه هم‌اینک ۱۳۰ مرکز خدمات جامع شهری و روستایی و ۳۰۰ خانه بهداشت در این استان فعال است ادامه داد: این در حالی است که قبل از آغاز طرح تحول نظام سلامت ۲۹ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و ۲۲ باب خانه بهداشت در استان فعال بوده است.

شیرانی گفت: با اجرای سیاست‌های طرح تحول نظام سلامت در استان، هم اینک ۱۰۰ درصد جمعیت استان از خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار هستند و پرداخت هزینه‌های درمان از جیب بیماران به کمتر از ۶ درصد کاهش یافته است.

او افزود: با اجرای سیاست‌های طرح تحول نظام سلامت در استان، هم اینک ۱۰۰ درصد جمعیت استان از خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار هستند و پرداخت هزینه‌های درمان از جیب بیماران به کمتر از ۶ درصد کاهش یافته است.

شیرانی به طرح‌های هفته دولت امسال استان در حوزه بهداشت و درمان نیز اشاره کرد و گفت: سه طرح با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال در قالب خانه بهداشت بادره شهرستان اردل، خانه بهداشت تومانک شهرستان بن و مرکز جامع خدمات سلامت بازفت شهرستان کوهرنگ با مجموع دو هزار مترمربع مساحت به بهره‌برداری رسید.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.