امام جمعه شهرستان آبادان :

رشد اخلاقی جامعه با حرکت در مسیر ولایت صورت می گیرد

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی پور گفت: رشد اخلاقی جامعه با حرکت در مسیر ولایت صورت می گیرد و اگر جامعه ای در این مسیر نباشد به نابودی کشیده می شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،امام جمعه آبادان حجت الاسلام و المسلمین  ابراهیمی پور در مراسم خیمه گاه مجازی کتابخانه های عمومی آبادان گفت: امروز هم کربلا وهم عاشوراست ، یعنی این سرزمین می تواند بین دو جبهه حق و باطل باشد و البته یک جبهه دیگر هم می تواند تماشاگر بی تفاوت صحنه کارزار باشد و ما باید ببینیم در حادثه عاشورا، در کدام جبهه و لشکر قرار داریم و هرکس می تواند خود را در آینه عاشورا ببیند و بررسی کند.

او افزود: عبارت کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا یعنی اینکه کربلا در همه جغرافیای زمین برپا می شود و افرادش هم تکرار می شوند.

 سخنران خیمه گاه مجازی کتابخانه های عمومی آبادان، ولایت و امامت را میزان کربلا و ولایتمداری را درس ضروری امروز دانست.

 او اظهار داشت: اکنون نیز امام عصر در غیبت به سر می برد و با باید بدانیم که در کدام لشکر و جبهه حرکت می کنیم و آیا ولایت پذیر هستیم یا خیر؟ و اگر در لشکریان امام زمان(عج) و امام حسین علیه السلام باشیم، فوزا عظیما خواهیم بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان ولایت پذیری را شاخص اساسی محور کربلا دانست و بیان داشت: رشد اخلاقی جامعه با حرکت در مسیر ولایت صورت می گیرد و اگر جامعه ای در این مسیر نباشد به نابودی کشیده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین  ابراهیمی پور گفت: نابودی اخلاقی امروز جامعه ناشی از عدم امام شناسی صحیح است، لذا ارتباط با امام و همگام بودن با امام مهم است و مکتب عاشورا به ما می گوید که همراهی با امام موجب جاودانگی خواهد بود.

او با اشاره به فرازهایی از زیارت جامعه کبیره در توصیف جایگاه اهل بیت گفت: معصومین برخلاف هوای نفس سخن نمی گویند و ما باید نسبت به آنها معرفت داشته باشیم و  رفتار و اخلاق ما بر مبنای راه معصومین باشد که اطاعت از معصومین،اطاعت از خداست.

امام جمعه شهرستان آبادان در پایان از دشت افکن رئیس اداره کتابخانه های عمومی آبادان و پرسنل کتابخانه های عمومی که در راه اندازی این خیمه گاه نقش مهمی داشتند تشکر کرد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.