وزش باد توام با گردوخاک شرق اصفهان را فرا می‌گیرد

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان از افزایش دما در بسیاری از مناطق و وزش باد و گردو خاک محلی در نیمه شرقی استان تا روز شنبه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ابراهیم هنرمند کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت جوی به نسبت پایدار روی استان اصفهان در سه روز آینده است بر این اساس آسمان بسیاری از مناطق امروز و فردا صاف تا کمی ابری و در ساعات بعدازظهر گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می‌شود.

او افزود: وزش باد در مناطق شرقی به ویژه شهر ورزنه و شمال فرودگاه شهید بهشتی گرد و خاک محلی همراه است.

کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان احتمال خیزش گرد و خاک از ناحیه تالاب گاوخونی را رد کرد و گفت: خاک مناطق شرقی استان سست و خشک است و از این رو در همان مناطق گرد و خاک ایجاد می‌کند؛ این پدیده در مناطق مرکزی به ویژه کلانشهر اصفهان سبب وقوع غبار صبحگاهی می‌شود.

هنرمند خاطرنشان کرد: دمای هوا در استان اصفهان تا روز شنبه به طور متوسط بین سه تا پنج درجه سانتی گراد گرم‌تر شود.

او با اشاره به افزایش ۲ تا سه درجه‌ای دما در ۲۴ ساعت آینده، گفت: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: در این بازه زمانی کاشان با دمای ۳۷ درجه سانتی گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار