مقام نیوزیلندی: نمی‌خواهیم هزینه زندان عامل کشتار کرایست چرچ، از جیب ما پرداخت شود

معاون نخست وزیر نیوزیلند گفت خواهان آن است که عامل کشتار مسلمان در کرایست چرچ برای طی دوره محکومیتش به استرالیا منتقل شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری دیلی میل، مقامات نیوزیلند پس از صدور حکم عامل کشتار مسلمانان در شهر کرایست چرچ اعلام کردند خواهان آن هستند که این تروریست برای طی دوران محکومیتش به استرالیا منتقل شود تا هزینه‌های نگهداری این تروریست در پشت میله‌های زندان از جیب مردم این کشور و خانواده‌های قربانیان پرداخت نشود.

«وینستن پیترز» معاون نخست وزیر نیوزیلند در این خصوص گفت: جامعه مسلمانان و تمامی مردم نیوزیلند به اندازه کافی از این حادثه آسیب دیده اند؛ از این رو مجبور نیستند که هزینه‌های نجومی سالم نگهداشتن این فرد را در سیستم زندان‌های ما پرداخت کنند.

او در ادامه افزود: اکنون زمان آن است که «پیتر داتون» وزیر کشور استرالیا این تروریست را تحویل گرفته و محکومیت او را در استرالیا به اجرا گذارد.

«برنتون ترنت» عامل کشتار مسلمان در شهر کرایست چرچ نیوزیلند شهروند استرالیا و از ساکنان شهر «گرافتون» در «نیوساوث ولز» استرالیا بوده که حدود دو سال پیش از تیراندازی و کشتار ۵۱ مسلمان نمازگزار در دو مسجد در کرایست چرچ در تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۱۹ به این کشور آمده بود.

مقام نیوزیلندی: نمی‌خواهیم هزینه زندان عامل کشتار کرایست چرچ، از جیب ما پرداخت شود

این در حالی است که «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا امروز پنج شنبه اعلام کرد دولت نیوزیلند درخواستی مبنی بر امکان استرداد این مجرم ۲۹ ساله را ارائه نداده است.

او گفت: این طبیعی است که مجرمانی که محکوم شده اند، محکومیت خود را در همان حوزه قضایی سپری کنند. این فهم من از مسأله است و هیچ درخواستی نیز به استرالیا برای اینکه اقدامی متفاوت صورت بگیرد، ارسال نشده است.

به نوشته دیلی میل، هزینه نگهداری عامل کشتار کرایست چرچ به سبب اقدامات اضافی امنیتی در زندان «Paremoremo» در اوکلند هم اکنون روزانه به میزان ۴۹۳۰ دلار نیوزیلند (برابر با ۴۵۱۲ دلار استرالیا) است. به همین خاطر تنها دو سال نخست دوران محکومیت این فرد، ۳.۵۹ میلیون دلار نیوزیلند هزینه خواهد داشت.

گفتنی است امروز دادگاهی در نیوزیلند، عامل کشتار ۵۱ نفر از مسلمانان را در دو مسجد در این کشور به حبس ابد بدون آزادی مشروط محکوم کرد. این نخستین بار در تاریخ این کشور است که چنین حکمی صادر می‌شود.

نیوزیلند «حکم اعدام» را به عنوان بخشی از سیستم قضایی اش ندارد.

نخست وزیر نیوزیلند در ادامه گفت: امروز من امیدوارم این آخرین جایی باشد که ما دلیلی برای شنیدن نام این تروریست داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار