فرماندار هلیلان خبر داد;

آغاز به کار کارگاه قالیبافی مددجویان کمیته امداد هلیلان

شهبازی گفت: کارگاه قالیبافی مددجویان کمیته امداد هلیلان با هدف آموزش مددجویان متقاضی حرفه قالیبافی، فعالیت خود را در روستای تخم بلوط آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ همزمان با آغاز هفته دولت ، در آئینی که با حضور فرماندار هلیلان ، رئیس کمیته امداد هلیلان و دیگر مسئولان این شهرستان در محل روستای تخم بلوط برگزار شد ، کارگاه قالیبافی مددجویان کمیته امداد هلیلان با هدف آموزش مددجویان متقاضی حرفه قالیبافی ، فعالیت خود را در این روستا آغاز کرد.

شهبازی فرماندار هلیلان در این آیین گفت: یکی از موضوعات اصلی شهرستان تازه تاسیس هلیلان موضوع اشتغال جوانان است که همه دستگاه و ادارات شهرستان به ویژه اداره کمیته امداد اهتمام خود را در این زمینه به کار گرفته اند.

او افزود: با راه اندازی چنین طرح‌هایی توسط نهادی انقلابی نظیر کمیته امداد، بیکاری در سطح روستا‌های شهرستان به تدریج کاهش پیدا خواهد یافت.

شهبازی در ادامه ضمن تقدیر از خدمات کمیته امداد شهرستان هلیلان به دلیل توجه جدی به روستای محروم و موضوع اشتغال شهرستان، اظهار کرد: قطعا با تعامل و همکاری مدیران ادارات سطح شهرستان مشکلات مردم روستای‌های محروم شهرستان رفع می‌گردد.

عزیز مراد غلامی رئیس کمیته امداد شهرستان هلیلان نیز در این آئین گفت: اعتبار مورد نیاز جهت افتتاح این کارگاه ۵۰۰ میلیون ریال است که ۲۸ کارآموز در قالب ۲۰۰ ساعت در طول دو ماه آموزش‌های فرش بافی را پشت سر می‌گذارند.

او افزود: در راه اندازی این کارگاه آموزشی جهت حفظ سلامت کارآموزان و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی به صورت دقیق اجرا شده و آموزش در دو شیفت صبح و بعداز ظهر برگزار می‌گردد.

رئیس کمیته امداد شهرستان هلیلان مطرح کرد: این کارآموزان در ادامه آموزش و فراگیری کامل فرش بافی با سرمایه گذاری کمیته امداد در منزل می‌توانند اقدام به تولید فرش نمایند و کمیته امداد علاوه بر سرمایه گذاری ، در فرایند فروش و بازار یابی محصولات این تولیدکنندگان اقدام و همکاری‌های لازم را با بافندگان به عمل خواهد آورد.

او اظهار کرد: به منظور توانمند سازی و ایجاد اشتغال جوانان روستا‌های منطقه هلیلان، این کارگاه‌ها در آینده نزدیک در اکثر روستا‌های هلیلان برای مددجویان کمیته امداد راه اندازی می‌شوند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.