فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود و نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس تبیین می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سردار پاسدار علی محمد اکبری فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود و نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس تبیین می‌شود.

او افزود: امسال از هشتم تا ۱۴ شهریورماه به عنوان هفته تبیین نقش رزمندگان و مردم شهید پرور استان در دوران دفاع مقدس در نظر گرفته شده است، که باید برای تبیین این جایگاه از ظرفیت رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی استفاده کرد.


بیشتر بخوانید


اکبری با اشاره به اینکه در خصوص تبیین نقش مردم استان و تیپ قمر بنی هاشم در هشت سال دفاع مقدس کوتاهی و غفلت شده است افزود: باید از این فرصت برای بیان خاطرات و تجربیات نسل‌های گذشته به خصوص رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس برای نسل جدید استفاده کرد.

او به تلاش دشمنان برای نادیده گرفتن و یا تحریف تاریخ دفاع مقدس در طول چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و اضافه کرد: امسال علاوه بر هفته دفاع مقدس که از ۳۱ شهریور آغاز می‌شود، یک هفته خاص نیز برای بیان خاطرات و تجربیات نسل‌های گذشته و ارتباط بین نسلی در نظر گرفته شده است.

اکبری گفت: مردم استان در هشت سال دفاع مقدس کارنامه درخشانی داشتند و تیپ ۴۴ قمربنی هاشم (ع) در سرنوشت‌سازترین عملیات‌های دفاع مقدس مانند محرم، والفجر۴، خیبر، بدر، کربلای۴ و ۵، والفجر ۱۰ حضور داشتند و افتخار آفرینی کردند.

او افزود: همزمان با گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در استان چهارمحال و بختیاری که هشتم تا ۱۴ شهریورماه است ۳۲ ویژه برنامه اجرا می‌شود.

اکبری اضافه کرد: روایتگری فرماندهان و سرداران، تشریح نقش اقشار مختلف در دفاع مقدس از جمله روحانیون و علما، فرهنگیان و دانش‌آموزان، جهادگران بی‌سنگر، مداحان و ذاکران اهل بیت، بازخوانی بمباران شهرکرد، بازخوانی حرکت کاروان پیاده از شهرستان لردگان به جبهه‌های جنگ و اجرای رزمایش کمک مومنانه در این هفته برگزار می‌شود.

او ادامه داد: افتتاح طرح‌های عمرانی و مسکن محرومان، رونمایی از چهار جلد کتاب در خصوص دفاع مقدس و پخش مستند «به آن قاب سوگند» و اجرای مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، تولید محتوا در فضای مجازی و سرکشی از رزمندگان و خانواده‌های معظم شهدا بویژه شهدای عملیات محرم در این هفته برگزار می‌شود.

اکبری در پایان به برگزاری آیین تجلیل از ۴۰ پزشک و پرستار به عنوان ایثارگران جبهه سلامت در این هفته در اشاره کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.