مولوی کریم زایی گفت: هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا، احیای قرآن و سنت جدش، ریشه‌کن کردن ظلم و بی عدالتی و تلاش برای احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مولوی عبدالصمد کریم زایی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اهل سنت ایرانشهر اظهارداشت: امام حسین(ع) به همه انسان ها درس آزادگی، ایثار و تسلیم نشدن در برابر طاغوت را داد.

او  افزود: امام حسین(ع) با قیام خود به مسلمانان آموختند که نباید در برابر ظلم سکوت کنند و در هر زمان و مکانی می بایست علیه ستمگران قیام کرد ولو اینکه شهادت پایان راه باشد.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر افزود: واقعه عاشورا و شهادت امام حسین (ع) و یارانش عظمت و تاثیرگذاری زیادی در جامعه اسلامی و تاریخ بشریت دارد و باید از آن درس‌ها بگیریم.

او با بیان اینکه امام حسین (ع) برای حفظ دین اسلام جان داد اما دست بیعت به یزید نداد افزود: همه می‌دانیم که یزید و یزیدیان باطل بودند و آنچه در کربلا اتفاق افتاد مبارزه بین حق و باطل بود.

مولوی کریم زایی گفت: امام حسین(ع) برای منافع دنیا و رسیدن به حکومت قیام نکرد، اجرای عدالت حفاظت از دین و مقابله با ظلم یزید از مهمترین اهداف قیام امام(ع) است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار