برگزاری مراسم شب تاسوعای حسینی در سایه کرونا+ فیلم

مراسم شب تاسوعای حسینی با وجود شیوع کرونا با رعایت نکات بهداشتی در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،شیوع ویروس کرونا در کشور، آیین‌های عزاداری محرم را نیز همچون دیگر برنامه‌های ملی و مذهبی تحت تاثیر قرار داد. اما آحاد مردم تلاش کردند تا با تغییر در شکل ظاهری این عزاداری‌ها و با رعایت دستورات بهداشتی به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ پرچم آزادی خواهی شهدای عاشورا را همچنان افراشته نگه دارند.

امشب نیز مراسم تاسوعای حسینی در سایه شیوع کرونا با رعایت نکات و موارد بهداشتی در سراسر کشور در حال اجرا است.

عزاداری مردم کنگان در جنوب استان بوشهر در شب تاسوعا

مراسم شب تاسوعا در مسجد ارگ تهران

در حالی که مراسمِ مسجد ارگ در منطقه بازار برگزار می‌شود، اما مردم از سراسر شهر خود را به این مکان مطهر می‌رسانند که اقامه عزای سید الشهداء (ع) را با نوای حاج منصور ارضی انجام دهند.
 
این مراسم با اقامه نماز جماعت، زیارت عاشورا و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید علی صادقی آغاز شد. حجت الاسلام و المسلمین صادقی از اهمیت گریه برای سید الشهداء (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) گفت. وی بیان کرد: «آنطور که در روایات آمده است گریه کردن برای غیر حسین (ع) بی فایده است؛ بنابراین نباید اشک هایمان را با گریه بر غیر حسین (ع) هدر بدهیم.»

در ادامه این کارشناس مذهبی عباراتی از مقتل و ذکر مصیبت حضرت ابوالفضل (ع) خواند. با صدای حاج منصور ارضی و روضه خوانی این مداح اهل بیت (ع) عاشقان حسینی بیشتر منقلب شدند. ذکر شرمساری حضرت ابوالفضل (ع)، بیان مظلومیت‌های ساقی عطشان و باب الحوائج بودن ایشان، حال همه را دگرگون کرد.

مراسم شب تاسوعا در دانشگاه افسری امام علی (ع) با نواحی حاج میثم مطیعی

برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز؛ سیرجان کرمان

عزاداری مردم البرز در شب تاسوعای حسینی

برگزاری مراسم تاسوعای حسینی در حرم عبدالعظیم حسنی

برگزاری مراسم تاسوعای حسینی در گمرک

مراسم شب تاسوعای حسینی در محله پاسداران

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.