آبادیان خبر داد؛

رایزنی شهرداری تهران با ارتش برای تبدیل مهمانسرای امام علی (ع) به موزه

شهردار منطقه ۱۱ تهران از رایزنی با ارتش برای تهاتر و تبدیل مهمانسرای تاریخی امام علی (ع) به موزه جنگ خبر داد.

نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدامات انجام شده برای حفاظت از ابنیه واجد ارزش تاریخی و میراثی در محدوده حصار ناصری و طهران قدیم، اظهار کرد: از اواخر سال ۱۳۹۵ اقداماتی درخصوص حفظ و حراست از ابنیه تاریخی و میراثی در چند بخش آغاز شده است که بعضی از پروژه‌ها مستقیما توسط شهرداری منطقه و برخی نیز با مشارکت مردم، سازمان‌ها و نهاد‌های مرتبط انجام شده‌اند.

آبادیان افزود: از طرح‌های مرمتی که توسط شهرداری منطقه ۱۱ انجام شده‌اند می‌توان به مرمت مسجد مشیرالسلطنه و چهارسوق چوبی، پیرایش میدان و متروی حر و مرمت املاک تاریخی خیابان ولیعصر(عج) اشاره کرد که از جمله اولین اقدامات در این زمینه بوده‌اند.

شهردار منطقه ۱۱ تهران ادامه داد: مرمت مهمانسرای امام علی (ع) در خیابان پاستور غربی که ثبت ملی است، مرمت سقاخانه عزیزمحمد در خیابان فروزش و کتیبه صلوات در خیابان کارگر از جمله اقدامات جاری هستند که این منطقه در این سه سال انجام داده است.

آبادیان اضافه کرد: مذاکراتی با ارتش در حال انجام است تا مهمانسرای دانشگاه امام علی (ع) تهاتر و تبدیل به موزه شود؛ این مهمانسرا که بنایی ارزشمند و فاخر دارد، اکنون محل استقرار کادر‌های دانشگاه افسری است و پس از رایزنی و موافقت ارتش به موزه جنگ تبدیل خواهد شد.

وی درباره اقداماتی که در یک ماه گذشته در حوزه احیای بافت و بناهای تاریخی توسط شهرداری منطقه ۱۱ انجام شده‌اند، یادآور شد: نقاشی دیواری تهران قدیم در خیابان جمهوری به مساحت یک هزار و ۴۴۰ مترمربع که در آن عکس قدیمی میدان حسن آباد تصویرنگاری شده است و نقاشی عناصر و المان‌های معماری سنتی و تاریخی روی دیوار‌های روبروی بیمارستان نجمیه به پایان رسیده‌‌اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار