ادعای کرفت: تعهد آمریکا به خاورمیانه امن‌تر بدون تحریم ایران ممکن نیست

نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادعای جدید خود گفت که برقراری امنیت و صلح در خاورمیانه بدون تمدید تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران ممکن نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده آمریکا در سازمان ملل با تکرار اتهام‌زنی‌های بی‌اساس خود علیه کشورمان مدعی شد برای عمل به تعهد خود در قبال خاورمیانه‌ای آرام و صلح آمیز تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران باید تمدید شود.

کلی کرفت در مصاحبه‌ای با شبکه العربیه در استدلالی از نوع آمریکایی مدعی شد: ایالات متحده متعهد به آینده‌ای آرام و امن‌تر در خاورمیانه است. این اتفاق رخ نخواهد داد اگر ایران، حامی شماره یک تروریسم در جهان، اجازه دسترسی به سلاح‌های جدید و قدرتمند را داشته باشد. ما باید همه تحریم‌های سازمان ملل را بازگردانیم.

نماینده آمریکا در سازمان ملل همچنین مدعی شد واشنگتن با اجرای مکانیسم ماشه هرگز اجازه دستیابی ایران به سلاح را نخواهد داد و هرکس در برابر آن بایستد تحریم خواهد شد.

آمریکا که پیش از این نتوانست اجماعی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت ایجاد کند، از فعال‌کردن مکانیسم ماشه خبر داد. روسیه، چین و اتحادیه اروپا اقدام اخیر آمریکا را غیرقانونی خوانده و تاکید کردند که واشنگتن عضوی از توافق هسته‌ای ایران نیست و به همین دلیل نمی‌تواند از بند پیش‌بینی شده در توافق استفاده کند.

طی چند روز گذشته و در رویدادی کم نظیر، شورای امنیت شاهد اجماع اعضا بر سر رد بازگشت تحریم‌های ایران بود و رئیس دوره‌ای شورای امنیت نیز صریحا گفته است این شورا قدمی در راستای خواست آمریکا بر نمی‌دارد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۳۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
چی میگی ... .ما به کجا حمله کردم ؟کشورت آمریکا شیطان بزرگ به کجا حمله نکرده و کدوم کشور رو تحریم نکرده؟همین دو سوال رو جواب بده گرفت ...
آخرین اخبار