به دنبال اعتراضات به نژادپرستی؛

اداره اتحادیه پلیس پورتلند به آتش کشیده شد

اعتراض معترضان در پورتلند به نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا بار دیگر به خشونت کشیده شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سی‌ان‌ان، معترضان در پورتلند در ایالت اورگن آمریکا بار دیگر در اعتراض به خشونت پلیس و نژادپرستی در کشورشان تجمع کردند.

بر اساس گزارش پلیس محلی در پورتلند این‌بار معترضان «اداره اتحادیه پلیس» را به آتش کشیده‌اند.

پلیس محلی در این راستا به خبرنگاران گفته است بامداد شنبه به وقت محلی «افرادی در تجمعی اعتراض‌آمیز دفتر اداره اتحادیه پلیس پورتلند را به طور عمد به آتش کشیدند. این کار ما را مجبور به اعلام وضعیت شورش می‌کند.»

این وبگاه خبری نوشته است پس از مداخله پلیس در اعتراضات، افراد حاضر سنگ و اشیای مختلفی به سوی پلیس پرتاب کردند. پلیس محلی در این‌باره نیز از آسیب جزئی چند تن از افرادش خبر داده است.

گفتنی است این شهر در ایالت اورگن نود و سومین شب اعتراضات را پشت‌سر گذاشته است. این اعتراضات با جرقه قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوستی که به دست پلیس بی‌رحم و سفید پوستِ مینیاپولیس به قتل رسید، آغاز شده و هدف اعتراض به نژادگرایی و خشونت نهادینه در پلیس این کشور را دنبال می‌کند.

اداره اتحادیه پلیس پورتلند که شب گذشته بخشی از آن به آتش کشیده شد، در منطقه مسکونی شهر پورتلند واقع شده و در چندماه گذشته کانون بسیاری از اعتراضات بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار