اهدای پلاسمای ۱۹۵ بیمار کرونایی بهبود یافته در استان همدان

مدیرکل انتقال خون همدان گفت: تاکنون ۱۹۵ بیماربهبود یافته از کرونا در استان همدان پلاسمای خون خون را برای درمان سایر بیماران کووید ۱۹ اهدا کرده اند.

دکتر افشین محمدی، مدیر کل انتقال خون استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: تاکنون ۱۹۵ اهدای پلاسما از افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند و بهبود یافته اند در استان داشته ایم.

او افزود: از این پلاسماهای اهدایی تاکنون ۱۴۸ واحد آن در بینبیمارستان های استان توزیع  شده است.

مدیرکل انتقال خون همدان بیان کرد: برای اهدای پلاسما از هر بهبود یافته ۵۰۰ سی. سی پلاسما دریافت می‌شود و همه ی مراحل اهدای پلاسما در شرایط استریل و بهداشتی و با وسایل یکبار مصرف انجام می‌شود.

محمدی با بیان اینکه در ماه محرم طرح نذر خون را هم اجرا کردیم افزود: پزشکان معالج مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌ها از طریق بانک خون بیمارستان‌ها درخواست پلاسما می‌کنند و پلاسما برای آن‌ها منتقل می‌شود.

مدیرکل انتقال خون همدان ادامه داد:  حجم زیاد اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا فقط موجب هدررفت خون با توجه به اندک بودن عمر مفید خون می‌شود.

محمدی از اهدای خون بیش از ۳۰۰ نفر استان در ماه محرم خبر داد گفت:  اهداکنندگان مستمر و مردم نذر اهدای خون خود را تنها به   روز‌های تاسوعا و عاشوراموکول نکنند و تا پایان صفر اعمال عزاداری امام حسین(ع) ادامه دارد.

انتهای پیام/ا



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار