استقرار ۱۲ فروشگاه توزیع ارزاق در مسیر ایلراه کوچ پاییزی عشایر

۱۲ فروشگاه توزیع ارزاق در مسیر ایلراه کوچ پاییزی عشایر استان چهارمحال و بختیاری مستقر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یحیی حسین پور مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به در پیش بودن زمان تقویم کوچ پاییزی عشایر، امسال ۱۲ فروشگاه توزیع ارزاق از سوی اتحادیه عشایری در مسیر ایلراه مکان‌یابی، مستقر و تجهیز شده است.

او افزود: این فروشگاه‌های بین راهی در مسیر حرکت عشایر از چهارمحال و بختیاری به سمت خوزستان مستقر شده است و علاوه بر توزیع کالای مایحتاج، سهمیه آرد خانه پزی و سیلندرگاز عشایر در حال کوچ را نیز تأمین می‌کنند.


بیشتر بخوانید


حسین پور اضافه کرد: بیش از هشت هزار سیلندر گاز مایع به منظور جلوگیری از بوته کنی و تأمین سوخت مورد نیاز برای پخت و پذر خانوار‌های عشایر کوچرو از سوی اتحادیه‌ها تامین شده است و سهمیه آرد عشایر کوچ رو نیز توسط اتحادیه عشایر تامین و در زمان استقرار عشایر در مناطق گرمسیری بین این آنان توزیع خواهد شد.

او به تأمین و پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به منظور حمایت از عشایر کوچروی این استان در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: این میزان تسهیلات به منظور حمایت از زنجیره تولید گوشت قرمز و رفع مشکلات معیشتی عشایر پرداخت می‌شود.

حسین‌پور، جمعیت عشایری چهارمحال و بختیاری را بیش از ۱۲۶ هزار نفر عنوان و تأکید کرد: به منظور خدمات‌رسانی مطلوب به این قشر، دایر کردن خانه بهداشت در مناطق استقرار عشایری لازم است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.