اتهام‌زنی دوباره واشنگتن درباره دخالت ایران، چین و روسیه در انتخابات آمریکا

مدیر اطلاعات ملی آمریکا در گزافه‌گویی جدید خود ۳ کشور چین، روسیه و ایران را به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری کشورش متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، «جان راتکلیف»، مدیر اطلاعات ملی آمریکا امروز بار دیگر به اتهام‌زنی پرداخته و «ایران، روسیه و چین» را به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری کشورش متهم کرد.

در همین راستا او گفت: «چین، روسیه، ایران و عواملی دیگر در تلاشند تا با دخالت یا اثرگذاری در انتخابات کشورِ ما به اهداف خود برسند. در واقع حرف من این است که در این مسئله تنها چین مداخله کننده نیست.»

این اظهاراتِ راتکلیف درحالی بیان شده است که ماه گذشته «ویلیام اوانینا»، مدیر مرکز ضدجاسوسی و امنیت ملی آمریکا، نیز مدعی شده بود ایران، روسیه و چین تلاش خواهند کرد در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی این کشور مداخله کنند.

اوانینا در ادامه مدعی شد: «در این مرحله مخالفان در تلاش برای مداخله از راه ارتباطات خصوصی هستند و از این راه در انتخابات ریاست‌جمهوری و سایر مبارزات انتخاباتی و حتی نامزد‌ها و زیرساخت‌های انتخابات دخالت خواهند کرد.»

در آن زمان این مقام بلندپایه آمریکا مدعی شد این سه کشور در تلاشند تا با استفاده از ابراز‌های اینترنتی اقدام به تاثیرگذاری بر رای‌دهندگان، ایجاد ناآرامی و تضعیف اعتماد عمومی به فرآیند انتخابات شوند. اوانینا افزود روسیه به دنبال تضعیف شانس پیروزی جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات پیش رو در برابر دونالد ترامپ است.

آمریکا بار‌ها دیگر کشور‌ها را به نقض قوانین و تلاش برای اقدامات مخرب در حوزه سایبری متهم کرده است. این اتهام زنی‌ها به قبل از آخرین انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برمی‌گردد. در آن زمان واشنگتن، مسکو را به تلاش سایبری برای تاثیر گذاشتن در نتیجه انتخابات سال ۲۰۱۶ متهم کرد. ادعا‌هایی که نه تنها در نتیجه تحقیقات ۲ ساله بازرسان وزارت دادگستری آمریکا به اثبات نرسید و بلکه هیچگاه از سوی روسیه نیز تائید نشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار