دست آتش از بلوط زار‌های احمدفداله دزفول کوتاه شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول از مهار آتش در جنگل‌های بلوط منطقه احمدفداله این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا فتح الهی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول با اشاره به اینکه ساعت ۵ بامداد امروز با احداث آتش‌بر به صورت خطی با فاصله ۲۰ متر از حریق اصلی از سرایت آتش به دیگر درختان بلوط منطقه احمدفداله این شهرستان جلوگیری شد، گفت: هنوز میزان دقیق خسارات این حریق اعلام نشده است.

او با اشاره به اینکه نیرو‌های منابع طبیعی و مردمی همچنان در حال خنک سازی منطقه هستند، افزود: درخواست بالگرد برای آب پاشی محل آتش سوزی و اعزام نیروی تازه نفس همراه با تدارکات به مرکز داده شده است و منتظر ارسال  این امکانات هستیم.

منطقه احمدفداله در ۱۵۰ کیلومتری شمال شهرستان دزفول قرار دارد. منطقه‌ای با پراکندگی جغرافیایی که از شمال به کوه کینو و از مغرب به استان لرستان و رودخانه دز و از مشرق به کوه‌های شمال شهرستان لالی منتهی می‌شود و دارای طبیعتی زیبا، کوهستانی و صعب العبور و راه ارتباطی خاکی که در زمستان اکثر گردنه‌ها برف گیر بوده و تردد را با مشکل مواجه می‌کند. تردد در این منطقه فقط با خودروی نیسان و یا خودرو‌های کمک دار امکان پذیر بوده و این مسافت را حدود ۷ ساعت باید پیمود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.