سخنگوی وزارت بهداشت:

روند صعودی کرونا در چهارمحال و بختیاری نگران کننده است

لاری گفت: روند صعودی کرونا در چهارمحال و بختیاری نگران کننده شده و به بیشترین میزان شیوع خود رسیده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیما سادت لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وضعیت کرونایی استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اسفند پارسال خیز ضعیف بیماری کرونا، در فروردین امسال خیز نسبتا متوسط و در اردیبهشت، مشابه سایر استان‌های کشور، افت نسبی موارد ابتلا به کرونا در این استان را شاهد بودیم.

لاری ادامه داد: از اوایل خرداد نمودار موارد ابتلا و بستری ناشی از بیماری کرونا در استان چهارمحال و بختیاری دوباره صعودی شد و این روند صعودی بیماری به شکل نگران کننده‌ای ادامه دار شده است. در حال حاضر بیماری به بیشترین میزان شیوع خود از ابتدای همه گیری کرونا تاکنون در این استان رسیده است.

او با اشاره به وضعیت شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری از نظر کرونا گفت: شهرستان‌هایی از جمله بروجن، سامان، شهرکرد لردگان در وضعیت قرمز و شهرستان فارسان در وضعیت هشدار قرار دارند.

میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان چهارمحال و بختیاری

لاری به میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و افزود: طبق گزارش‌های رسیده، در هفته اول شهریور  میزان استفاده از ماسک در ادارات دولتی این استان ۹۳ درصد، در شاغلان و متصدیان مراکز صنعتی ۷۸ درصد بوده و میزان استفاده مردم از ماسک در اماکن عمومی استان ۷۵ درصد و در وسایل نقلیه درون شهری و برون شهری ۷۰ درصد بوده است. همچنین شاهد بیشترین میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در این استان در رستوران‌ها بودیم و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در پاساژ‌ها در کمترین میزان قرار دارد.

او تصریح کرد: امیدواریم با رعایت بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده جدی‌تر از ماسک، شاهد توقف روند صعودی در موارد ابتلا و بستری روزانه کرونا و خروج شهرستان‌های استان از وضعیت قرمز و هشدار بیماری باشیم.

لاری با آرزوی قبولی طاعات و عزاداری هموطنان در ایام شهادت امام حسین (ع) از همه عاشقان و ارادتمندان مکتب آن حضرت خواست کرد تا با دقت نظر لازم، در اجرای هر چه مطلوبتر شیوه نامه‌های بهداشتی عزاداری ماه محرم بکوشند.

سخنگوی وزارت بهداشت یادآوری کرد: امیدواریم با همراهی مردم در رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل شست و شوی مرتب دست‌ها، فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک، شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری کرونا در کشور باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار