مجلس شورای اسلامی، مسئولان نظارتی را فعال کند

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مجلس شورای اسلامی، مسئولین نظارتی را فعال کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، آیت الله عبادی در دیدار با نماینده مردم شریف شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه ناکافی بودن نظارت از مشکلات اساسی کشور است، در این مقطع که شرایط در حال تغییر است مجلس می‌تواند به اقدامات باقی مسئولین نظارتی، نظارت کند و آن‌ها را فعال کند.

او افزود: در مجلس اگرچه کار‌ها کارشناسی می‌شود و اولویت شناسی نیاز‌های کشور در شرایط مختلف انجام می‌شود و حذف قوانین موازی و تصویب قانون‌های ضروری با اولویت‌های کارشناسی شده در دستور کار قرار می‌گیرد، اما باید در کنار آن‌ها به مسئله نظارت توجه ویژه‌ای داشت.

آیت الله عبادی گفت: یک اشتباه عمومی که وجود دارد این است که به دلایل مختلف کار‌های اجرایی را از نمایندگان می‌خواهند به گونه‌ای که مسئول اصلی را فراموش می‌کنند، در حالی که نظارت بر اجرا باید توسط نماینده انجام شود، اما کار اجرایی را نباید از نماینده بخواهند.


بیشتر بخوانید

 احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند طرحی جدید و جامع است


نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: متأسفانه نظارت به وسیله نیرو‌های نظارتی ضعیف بوده و باعث شده تا کشور بسیار آسیب ببیند که اکنون در حال ترمیم است و در این راستا قوه قضائیه کار خود را به خوبی شروع کرده و مجلس جدید نیز مایه امیدواری است.

او  گفت: هر نماینده، نماینده تمام کشور است، اما بخشی از کشور، حوزه انتخابیه خودش است که باید به آن نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد که در این راستا می‌توان از نیرو‌های نظارتی کمک گرفت.

آیت الله عبادی  اظهار کرد: مجلس عموما و نمایندگان خصوصا حواسشان باید جمع باشد که وحدتشان را با نیرو‌های انقلابی حفظ کنند، زیرا موفقیت نمایندگان در این است که کار‌ها را با جمع انجام دهند و از کار‌های فردی فاصله گیرند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.