رئیس سازمان جهانی بهداشت:

دستورالعمل بازگشایی بدون کنترل ویروس کرونا، فاجعه بار است

تدروس ادهانوم درباره برداشتن محدودیت‌ها و بازگشایی‌ها در کشورهایی که ویروس کرونا شدت یافته است، هشدار داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه اعلام کرد کشور‌هایی که ویروس کرونا در آن‌ها شدت یافته است، باید از افزایش بازگشایی‌ها و تجمعات جلوگیری کنند.

تدروس ادهانوم رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: بسیاری از مردم از محدودیت‌ها خسته شدند و خواستار بازگشت به حالت عادی پس از هشت ماه هستند.

او تصریح کرد: سازمان جهانی بهداشت کاملاً از تلاش‌هایی برای بازگشایی اقتصاد و جوامع حمایت می‌کند. ما تمایل داریم دانش آموزان به مدرسه و مردم به سرکار بازگردند، اما در شرایطی که کاملا ایمن و به دور از ویروس کرونا باشد.

ادهانوم ادامه داد: هیچ کشوری نمی‌تواند وانمود کند همه گیری تمام شده است. واقعیت این است که کرونا به راحتی گسترش می‌یابد و بازگشایی بدون کنترل این ویروس، دستورالعملی فاجعه بار است.

او افزود: بازگشایی بعضی مکان‌ها مانند استادیوم ها و جا‌های شلوغ به علت نزدیکی مردم به یکدیگر، مثل بمب عمل خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
کجایی جناب بهداشت جهانی ،بیای ببینی وزارت آموزش وپرورش چه اصراری داره توی این اوضاع جان بچه هامون به خطر باندازیم بفرستیمشون مدرسه یا اینکه با این گرونی نداریمون باید هزینه یکسال پول دوسه دانش آموز بپردازیم وخیلی از مشکلات دیگر که مسئولین چشماشون برروشون بستن .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۵:۴۵ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
کو گوش شنوا جناب رئیس سازمان جهانی بهداشت همیشه بدون ماسک ، بی زحمت یه نامه مکتوب با مهر و امضا و اثر انگشت شخص خودتان برای وزیر آموزش و پرورش ایران حتما بنویسد شاید به حرف شما گوش فرا دهند و عمل کنند ایشون خیلی اصرار دارند حتی در وضعیت قرمز هم تمامی مدارس باید بازگشایی شوند !!! بلا بدور هرچقدر ملت براشون می نویسند که بازگشایی نکنید در این وضعیت خطرناک به خرجشون نمی رود که نمی رود و 15 شهریور می خواهند بازگشایی کنند مدارس کل کشور را !!! .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
احسنت
آخرین اخبار