شیوع کرونا پیوند کلیه در همدان را به تعطیلی کشاند

 مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت:سالانه در استان همدان ۴۰ تا ۵۰ نفر از بیماران کلیوی عمل پیوند انجام می دادند که شیوع کرونا آن را به تعطیلی کشانده است .

 ابوالفتح میرزایی مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان با بیان اینکه سالانه  ۴۰ تا ۵۰ عمل پیوند کلیه در استان انجام می شود،گفت: شیوع کرونا بخش پیوند کلیه در استان همدان را به تعطیلی کشاند و از آغاز شیوع کرونا  ۸ عمل پیوند مربوط به بیماران همدانی در تهران انجام شده است .

او گفت: در استان همدان ۶۵۲ بیمار دیالیزی وجود دارد که ۲۱ نفر در صف انتظار پیوند کلیه هستند.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۱۲۵ بیمار دیالیزی در استان همدان پذیرش شده است.

میرزایی در ادامه بیان کرد: ۱۰۵ دستگاه دیالیز در ۹ مرکز در  استان همدان وجود دارد .

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: متاسفانه از زمان شیوع کرونا تاکنون ۱۰۰ بیمار دیالیزی فوت کرده اندکه ۲۵نفر از آنها  به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند .  

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: برخی بیماران دیالیزی مشکل تامین هزینه دارو دارند و آزمایش‌های سی تی اسکن و ام آر آی برای آن‌ها سنگین است وتوان پرداخت هزینه‌های آن را ندارند.

میرزایی با اشاره به ماه محرم و نذورات مردمی از آنها  خواست تا کمک‌های خود رابه شماره  کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۵۰۹۱۸۰ بانک ملی به نام انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان واریز کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.