جذب اعتبار ملی برای ادامه کاوش ها در معبد لائودیسه

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی بر جذب اعتبار ملی برای ادامه کاوش در معبد لائودیسه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علیرضا شهبازی نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی از پیگیری جذب اعتبار ملی برای ادامه کاوش در  معبد لائودیسه خبر داد و گفت: میراث فرهنگی کاوش محوطه مسجد و امامزاده دوخواهران را در دستور کار قرار دهد.

او افزود : محله دوخواهران و پای قلعه زادگاه بزرگان و شخصیت‌های برجسته‌ای بوده است و این مسجد به عنوان یک پایگاه اجتماعی و مذهبی از گذشته و قبل از انقلاب دارای جایگاه و اهمیت خاصی بین اهالی دوخواهران بوده است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آسیب های  وارده به این مسجد با توجه به بارشهای سیل آسای پارسال گفت: امروز بهترین فرصت است که هیئت امنای این مسجد با تعامل اوقاف شهرستان و میراث فرهنگی اقدام به تعمیر وبازسازی بنا کنند چرا که بر اساس گفته متولیان مسجد، شرایط فیزیکی بنا درسال گذشته ناامن شده و شرایط استفاده در ماه محرم را نداشته است . 

شهبازی در رابطه با ادامه کاوش در  معبد لائودیسه نیز، گفت: برای ادامه عملیات کاوش معبد لائودیسه و تعیین تکلیف بنای مسجد دوخواهران لازم است میراث فرهنگی هر چه سریعتر نسبت به کاوش محوطه مسجد و امامزاده اقدام کند تا در صورت نبود سرنخی از معبد لائودیسه اجازه ساخت و ساز و مقاوم سازی مسجد دوخواهران صادر شود.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.